וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרבה חוזים של אודיוקודס הגיעו דרך נורטל"

ניר צליק

15.1.2009 / 7:08



>> בעקבות פשיטת הרגל של נורטל, החברות העיקריות שצפויות להיפגע הן אודיוקודס ואלווריון, כך מעריך האנליסט יונתן קרייזמן מבית ההשקעות אוסקר גרוס: "הבעיה המרכזית באודיוקודס, מעבר לכך ש-10%-15% ממכירותיה הן לנורטל, היא שהמודל העסקי שלה נבנה דרך OEM (הסכמי שיווק). יש הרבה חוזים שהם מגיעים אליהם דרך נורטל, והיכולת שלהם להגיע אליהם לבד מוטלת בספק. הסיכון המיידי הוא שהחברה תקבל רק חלק קטן מהכסף, מכיוון שהיא מכרה לנורטל בקרדיט, והם הופכים לספק מן המניין ברשימת הנושים של נורטל אם פשיטת הרגל אכן לא תהיה זמנית".

לפני כמה ימים, קרייזמן כבר הוריד את תחזית הרווח ל-2009 לאודיוקודס, בעקבות החשש מההאטה בעסקי נורטל הקנדית, אך כעת חשש זה מתממש. בנוסף, אוסקר גרוס הוריד את המלצתו לחברה מ"קנייה" ל"החזק", ואת מחיר היעד מ-4 ל-3 דולרים. מוקדם יותר הודיעה אודיוקודס כי היא נוקטת צעדים ראשונים לצמצום העלויות לקראת ההאטה הכלכלית המסתמנת בשנת 2009, וכי תפחית את משכורות המנהלים ב-10%. גדלה הסבירות כי החברה תיאלץ לפטר עובדים.



בנוגע לאלווריון, קרייזמן אמר כי "הבעיה פחותה משמעותית, כי המודל העסקי של אלווריון מבוזר יותר משל אודיוקודס. עם זאת, ברבעון השלישי הגיעה החברה למכירות של 7% לנורטל, וזה צפוי להיות כך גם ברבעון הקרוב. עובדים של החברה, שהיו מעורבים בפרויקטים של נורטל, לא פוטרו עד כה ועכשיו המחסום הזה לא נמצא. זה לא אומר שמחר בבוקר העובדים יפוטרו, אלא רק שהמחסום לא קיים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully