וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות אירופה מחקו את העליות מתחילת השנה

נמרוד הלפרן

15.1.2009 / 7:08



>> בורסות אירופה מחקו את העליות שרשמו מתחילת 2009, ונסגרו במגמה שלילית זה היום השישי ברציפות. זאת בעקבות נפילות חדות במניות הבנקים, על רקע התגברות החששות כי חברות פיננסים ביבשת ייאלצו לגייס הון נוסף.



בורסת לונדון נסגרה בנפילה של 5%, פרנקפורט צנחה ב-4.6%, פאריס איבדה 4.5% ובורסת אתונה נפלה ב-5.5%, לאחר שחברת דירוג האשראי סטנדרד אנד פור'ס (S&P) הורידה את דירוג האשראי של יוון בדרגה אחת. מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי נפל ב-4.4%, והשלים בכך צניחה של 9.3% בששת ימי המסחר החולפים. הירידות בבורסות באירופה החריפו בעקבות נפילה חדה מהצפוי במכירות הקמעונאיות בארה"ב - שותפת הסחר הגדולה ביותר של היבשת.

HSBC הבריטי, הבנק הגדול באירופה במונחי שווי שוק, צנח ב-8% לאחר שאנליסטים של מורגן סטנלי העריכו כי רווחיו צפויים לצנוח בשיעור חד השנה, וכי הבנק יאלץ לגייס עד 30 מיליארד דולר נוספים ולחתוך במחצית את הדיווידנד למשקיעים.



ברקליס, הבנק הרביעי בגודלו בבריטניה, נפל ביותר מ-14% על רקע דיווחים כי הבנק מתכנן לפטר אלפי עובדים. רויאל בנק אוף סקוטלנד, הבנק השני בגודלו בבריטניה, צלל ב-17%, סוסייטה ז'נרל, הבנק השני בגודלו בצרפת, נפל ב-11%, בנק UBS, הבנק הגדול בשווייץ, נפל ביותר מ-9%.



קרדי סוויס, הבנק השני בגודלו בשווייץ, נפל בכ-9%. הפסדי כור תעשיות של נוחי דנקנר, שרכשה באוקטובר כ-3% מהבנק, גדלו לכ-27%, הפסד על הנייר של כ-290 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully