וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה ראשונה לממשל אובמה: שר האוצר המיועד טימותי גייתנר לא שילם מסים בסך 34 אלף דולר

ניו יורק טיימס

15.1.2009 / 7:08

מדובר בשנים 2001-2004, שבהן עבד בקרן המטבע הבינלאומית; כמו כן העסיק במשך כמה חודשים עובדת משק בית זרה ללא רישיון



>> מינוי טימותי גייתנר, שר האוצר המיועד בממשל אובמה, נקלע לקשיים שלשום לאחר שנחשף כי האיש שבמסגרת תפקידו יפקח על שירות מס ההכנסה, לא שילם מסים בסך 34 אלף דולר בשנים האחרונות, והעסיק עובדת משק בית ללא רישיון עבודה בארה"ב במשך כמה חודשים.

גייתנר, שכיהן כנשיא הפדרל ריזרב בניו יורק עד שנבחר על ידי אובמה, נפגש בצורה פרטית עם כמה חברים בוועדת הפיננסים של הסנאט שלשום כדי להסביר כי לאחר שגילה את מה שהוא כינה כ"טעות" בנוגע למסים, הוא שילם את כל שהיה חייב, בתוספת ריבית.



תשלומי המסים החסרים נוגעים לתקופה שבה עבד גייתנר בקרן המטבע הבינלאומית (IMF) ב-2001-2004. כאמריקאי העובד בקרן המטבע, נחשב גייתנר לעצמאי ונדרש לשלם בעצמו ביטוח לאומי ומסי בריאות. עם גילוי הטעות, לאחר שיועצי אובמה גילו כי המועמד לתפקיד שר האוצר לא שילם את המסים הדרושים, מיהר גייתנר לתקנה ולשלם 43,200 דולר, כולל ריבית עבור החובות שלא שולמו.



במקביל, פורסם כי עובדת משק בית שעבדה בעבר עבור גייתנר עבדה במשך כמה חודשים ללא רישיון עבודה. נושא עובדת משק הבית הוא נושא נפרד. העובדת שהתה בארה"ב ברישיון והורשתה לעבוד בבית גייתנר ב-2004, אך אישור העבודה שלה פג שלושה חודשים לפני שהפסיקה לעבוד עבורם.



למרות המחלוקת שעשויה לעורר מועמדות גייתנר לאחר חשיפה הפרשה, מיהרו מנהיגי הרוב הדמוקרטי בסנאט ובקונגרס להודיע כי הם עדיין תומכים בגייתנר. שני בכירים במפלגה הרפובליקנית בארה"ב פירסמו גם הם הודעה דומה וטענו כי טעותו שלל גייתנר נעשתה בתום לב, או היתה טעות טכנית. מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הארי ריד, אמר כי "יש כמה מהמורות בדרך, אך איני צופה בעיות במינוי גייתנר".



ביום שישי יתקיים שימוע בנוגע למועמדות גייתנר לתפקיד. יו"ר ועדת הפיננסים של הסנאט, הסנטור הדמוקרטי מקס באוקוס, יהיה נוכח בדיון. אם יהיו חברי סנאט שיתנגדו למועמדות גייתנר בעקבות התקרית, הדיון יידחה, והוא עלול לסכן את כניסת גייתנר לתפקיד ביחד עם השבעת אובמה לנשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully