וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת המדיה קאנווסט שבבעלות משפחת אספר מתקשה לפרוע חובותיה; המניה צנחה ב-40%

סוכנויות הידיעות

15.1.2009 / 9:55

הודעת החברה: ההכנסות מפרסום ימשיכו להיות מושפעות בצורה שלילית מהתנאים הכלכליים



מניית קאנווסט גלובל קומיוניקיישנס, חברת המדיה הגדולה בקנדה שבבעלות משפחת אספר, ירדה ב-40% בבורסת טורונטו אתמול, לאחר שהודיעה כי היא תתקשה לפרוע חובותיה בגלל ההאטה הכלכלית בעולם.



"החברה חוזה שהכנסותיה מפרסום ימשיכו להיות מושפעות בצורה שלילית מהתנאים הכלכליים הנמשכים", כך הודיעה החברה. בגלל ההאטה בצמיחת הכנסותיה, הודיעה קאנווסט גלובל כי היא עלולה שלא לעמוד בהתחייבויותיה הכספיות השנה. לקאנווסט היו חובות לטווח הארוך בשווי 3.47 מיליארד דולר קנדי (2.78 מיליארד דולר) בסוף שנת הכספים הקודמת.



מניית קאנווסט ירדה ב-24 סנט קנדי, או ב-30%, ל-56 סנט, במסחר שלאחר הסגירה בבורסת טוקונטו. מניית קאנווסט איבדה 89% משווייה בשנה שעברה.



קאנווסט, המו"לית של העיתון נשיונל פוסט, רשמה הפסד של 32.6 מיליון דולר קנדי ברבעון הראשון של שנת הכספים של החברה, לעומת רווח של 40.7 מיליון דולר קנדי ברבעון המקביל בשנת הכספים 2008. הכנסות החברה עלו ב-2.2% ברבעון.



קאנווסט צופה כי הירידות בהכנסותיה מפרסום ימשיכו לרדת גם השנה. הכנסותיה מפרסום בעיתונים ירדו ב-7.2% ברבעון ל-336 מיליון דולר קנדי. הכנסותיה מפרסום ברשתות הטלוויזיה שברשותה ירדו ב-7.6% ל-508.2 מיליון דולר.



משפחת אספר ניהלה בשנים האחרונות מאבק משפטי נגד חברת מרקעי תקשורת של אלי עזור, בעניין מחלוקת שהתעוררה בעקבות רכישת העיתון "ג'רוזלם פוסט". משפחת אספר וקרן אספר תורמות לגופים שונים בקהילה היהודית ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully