וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לבוימלגרין: עיריית תל אביב שינתה את דעתה וממליצה להקטין ב-13 קומות מגדל שיוקם במתחם אסותא

גיא ליברמן

15.1.2009 / 10:12

הוועדה קיבלה את טענות התושבים שהתנגדו למגדל בן 38 קומות



עיריית תל אביב שינתה את המלצתה להקים מגדל בן 38 קומות בגובה 160 מטר על מתחם בית החולים אסותא שברחוב ז'בוטינסקי. בחוות דעת שהוציאה השבוע הוועדה המקומית נקבע כי המגדל שיוקם במתחם לא יעלה על 25 קומות, מעל קומה מסחרית. בכך נענתה ל-300 ההתנגדויות שהגישו תושבים בתל אביב, ובפרט תושבי האיזור, שהקימו בחודשים האחרונים ועד פעולה שמטרתו הייתה להילחם בתוכנית לבניית מגדל גבוה במתחם.



לפי ההמלצה של עיריית תל אביב יוקטנו זכויות הבנייה למגורים במתחם מ-19 אלף מ"ר ל-15 אלף מ"ר בלבד. כמו כן שינתה העירייה את החלטתה לשמר שלושה מבנים במתחם, כך שבעלי המגרש לא יהיו חייבים לשמר את מבנה בית החולים, אלא רק שני מבנים על רחוב ז'בוטינסקי.



מתחם אסותא נרכש באפריל 2006 על ידי איש העסקים החרדי שעיה בוימלגרין באמצעות חברת "בוימלגרין קפיטל" תמורת 52 מיליון דולר, מידיהם של גד זאבי, אייל יונה ודני גולדשטיין. בעת הרכישה טענו בבוימלגרין קפיטל כי בשטח בן 9 דונם אותו רכשו הם יבנו פרויקט מגורים יוקרתי.



יש לציין כי המלצתה של עיריית תל אביב תידון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה, והיא זו שתקבל החלטה סופית לגבי גובה הבנייה במתחם והיקף זכויות הבנייה שיקבלו היזמים לבנייה במתחם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully