וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכים להצטמצם: גוגל תפטר 100 מגייסים בחברה

הדר תדמור

15.1.2009 / 11:11

בחודשים האחרונים פיטרה גוגל עשרת אלפים עובדי פרילאנס במסגרת צעדי ההתייעלות



גוגל, ענקית האינטרנט האמריקאית, תפטר 100 מגייסים בחברה ותסגור כמה משרדי הנדסה. המגייסים "אחראים על מציאת מוחות חדשים ומבריקים עבור גוגל בכל עלות, בכל זמן ובכל מקום", לפי אתר גוגל.



בבלוג של גוגל מסרה החברה כי בנוסף לצעדי התייעלות קודמים שנאלצה לבצע, ביניהם פיטורים של עובדי פרילאנס וספקים, "בצער רב עלינו להודיע על הקטנת כח הגיוס של החברה ב-100 משרות. אנחנו יודעים שהפיטורים יהיו קשים לכל הנוגעים בדבר, ואנחנו מקווים כי מרבית העובדים יוכלו למצוא תפקידים חדשים בשורות גוגל. הם סייעו לבנות את החברה, ואנחנו מכירים תודה לכל מה שהם עשו עבורנו".



בנוסף לפיטור המגייסים, דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" על סגירת משרדי הנדסה של החברה בטקסס, נורבגיה ושוודיה, אשר תשפיע על 70 עובדים.



גוגל נאלצה בתקופה האחרונה לבצע קיצוצים והידוק חגורה, בעקבות ההאטה הכלכלית העולמית. גוגל החלה לקצץ בהוצאותיה על פרויקטים חדשים. בנובמבר הפסיקה גוגל לממן את פרויקט סירץ-מאת', אתר שנועד לסייע בארגון מחדש של תוצאות חיפושים. בדצמבר הפסיקה החברה את פיתוחו של פרוייקט לייבלי - עולם וירטואלי של החברה.



בנוסף התחילה גוגל לקצץ בהטבות לעובדים. במהלך החודשים האחרונים היא הורידה את מספר שעות פעילות הקפיטריה החופשית והפסיקה את מנהג תה המנחה היומי שהיה נהוג במשרדיה בניו יורק.



בסוף חודש נובמבר הודיעה גוגל כי תפטר כעשרת אלפים עובדי פרילאנס, אבל אין לה כוונה לקצץ בקרב העובדים הקבועים של החברה. תפקידיהם של עובדי הפרילאנס נעו מהנדסה ועד קייטרינג. גוגל סיימה את הרבעון השלישי עם 20,123 עובדים בחברה וכעשרת אלפים פרילאנסרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully