וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוטק: תמיכה טכנית בהתאוששות הליש"ט; מגמת ירידה ליורו דולר בטווח הקצר

TheMarker

15.1.2009 / 11:42

שלמרות החולשה שהפגינו לאחרונה מחירי הנפט מעיריכם בפינוטק כיכעת ייסחר הנפט ביציבות בייחוד לאור הירידה ברמות המתח הגאו פוליטי בעולם


הכלכלה הגדולה בעולם המשיכה במהלכה דרומה גם במהלך החודש שחלף, כך הודיע אמש הפדרל ריזרב האמריקאי. הסיבות ידועות לכל – חוסר בנזילות בנקאית, ירידה במכירות הקמעונאיות, וביקוש קטן מצד הצרכנים. כעת מעריכים בפדרל ריזרב שההאטה בארה"ב תהיה הגרועה ביותר מאז המיתון הגדול ב-1930 וכלכלנים בכירים מאמינים שכלכלת המעצמה העולמית תקטן בכ-1.5% עד שנת 2010.

בעוד הבנק המרכזי האמריקאי כבר הוריד את הריבית במשק ל0-0.25% כעת נשק יום הדין שנשקל הוא – הלוואות חירום שעשויות למנוע מיתון עמוק וכואב. המדדים בוול סטריט רשמו ירידות חדות משום הירידה הגדולה מהצפי במכירות הקמעוניות בארה"ב ויש חשש כבד כעת שמספר בנקים יזדקקו להזרקת הון נוספת או שימצאו את עצמם בבעית נזילות קשה.

הדולר עצמו התחזק ביום רביעי כנגד היורו, כתוצאה ישירה למידע שהתקבל בנוגע לחובה הלאומי של יוון ובריחת המשקיעים למקום מבטחים בדמות השטר הירוק. המטבע האירופי היה אמש תחת לחץ כבד של משקיעים ונפל אל מתחת 1.31 דולר לרמתו הנמוכה ביותר מזה כחודש, כשאי הוודאות מרחף באוויר חדרי העסקאות.

מוביל מדיניות הבנק המרכזי באירופה, נוט וולינק טען ביום רביעי שהיורו כלל לא זקוק לבריטניה ומקבלי החלטות השייכים לגוש היורו אינם חפצים לשתף את מנהיגי הממלכה המאוחדת בקבלת החלטות הנוגעות למדיניות פיסקאלית משום שבריטניה "אינה משתפת פעולה". היורו נסחר אמש במגמת נפילה אל מול המטבע האמריקאי, ומחירו התקבע לבסוף סביב ה-0.90 יורו לדולר עם הפנים דרומה.

לא הכל זהב

יום רביעי לא האיר לזהב פנים, והוא רשם ירידה קלה אל רמות ה-811 דולר, לנוכח חוזקו היחסי של השטר הירוק וביקושים מוקטנים למתכת היקרה מצד תכשיטנים. אמש דווח שמכירות הזהב בהודו היו מבישות בגלל המחירים הגבוהים שמרתיעים קונים פוטנציאליים, וכעת רבים בשוק מקווים שרמת מחיריו אף תגיע לסביבות ה-700 דולר לפני שנוכל לחזות שנית בהתנפלות על הזהב. גם באירופה הביקושים למתכת הנוצצת היו קטנים מהצפוי, ויש משקיעים שניצלו את חולשת השוק כדי להגביר את מכירות המתכת ולנצל את המחירים הנוכחיים.

הנפט ממשיך דרומה בעוד אופ"ק עומד להקטין את תפוקתו

הנפט רשם ביום רביעי ירידות לאחר העליות שרשם בתחילת יום המסחר ולמרות ההערכות כי ארגון אופ"ק מתכנן לבצע הפחתה של תפוקת הנפט אל מעבר להסכמים שנקבעו בחודש דצמבר 2008. החוזים על הנפט רשמו בסופו של יום המסחר ירידה של פחות מ-4 דולר לרמה של 37.20 דולר לחבית.

זאת, לאחר זינוק במלאי הנוזל השחור בארה"ב לשיא של 16 חודשים בעקבות ירידה של 6% בביקוש לדלקים ברחבי העולם. הביקוש לדלק ביבשת האמריקאית הסתכם ב-18.6 מליון חביות ליום בממוצע – המהווה את הירידה השבועית החדה ביותר מאז פברואר 2004.

המגמה מחירי הנפט עשוייה להתברר כיציבה בייחוד לאור מלאי הנפט בארה"ב שרשם בשבוע האחרון עלייה של 1.14 מליון חביות לשבוע, לעומת צפי של 2.25 מליוני חביות. משקיעים רבים מאמינים שלמרות החולשה שהפגינו לאחרונה מחיריו, כעת ייסחר הנפט ביציבות, בייחוד לאור הירידה ברמות המתח הגאו פוליטי בעולם.

סקירת מטבעות

דולר/יין נחלש אולם עלול להתחזק בעתיד

הגרף השעתי מלמד על מגמת ירידה לפחות בטווח הקצר. MACD נראה במגמה מקבילה מתחת לקו האפס ללא התצלבות כלשהי באופק המיידי. RSI ברמה של 37.617 נכנס למכירות יתר עם גרף מעל לאפס, לצד מגמת דשדוש לעת עתה. הזוג עדיין אינו פורץ את הגבול התחתון של רצועת בולינגר אולם מתקרב לקו התחתון. אסטרטגיית השוק תומכת בעסקאות מכירה, רמת התנגדות משמעותית ניצבת על 88.67.

הצמד דולר/פרנק שוויצרי נסחר בדשדוש נצחי

RSI ברמה 57.377 נע לכיוון איזור של מכירות יתר. MACD אינו נמצא במגמת הצטלבות קרובה אך ממשיך דרומה מעל קו האפס. RSI ברמה של 57.35 נע לכיוון איזור של מכירות יתר. הגבולות של רצועת בולינגר אינם נפרצים והציטוט העכשוי למעשה נמצא בדיוק באמצע בולינגר. אסטרטגיית השוק נעה כעת לקראת מכירה של הצמד עם סטופ לוס צמוד לכיוון 1.114, או לחילופין מכירה בכשלון פריצה של 1.121.

יורו/דולר – המטבע האמריקאי מתחזק לנוכח אי וודאות כלכלי באירופה

הגרף השעתי מלמד על מגמת ירידה לפחות בטווח הקצר. מבחינה טכנית, גבול עליון ניצב על 1.323 ואילו המגמה תנודתית עם הפנים דרומה. לסכום, הניתוח הטכני מלמד כי אסטרטגיית השוק המועדפת היא מכירה של הצמד עם אפשרות פריצה מעלה של 1.348 או בפריצה מטה של 1.310.

ליש"ט/דולר- מרבית האוסילטורים עדיין מצביעים על מכירות

המגמה השעתית אמנם מדשדשת אך הליש"ט מפגין סימני התאוששות. הערכות אלו נתמכות על ידי שימוש במס' אינדיקטורים טכניים, נתחיל ב-MACD ; האוסילטורים אמנם אינם לקראת הצטלבות אולם מתייצבים עם אפשרות לעליה בעתיד. RSI ברמה של 38.06 לאחר נחיתה כלפי מטה. גרף המחירים נמצא באמצע רצועת בולינגר וממשיך ללא מגמה ברורה. אסטרטגיית השוק תומכת בפוזיציות מכירה עם רמת התנגדות קרובה של 1.4543.

הכותב: ארז פריש הוא אנליסט מט"ח בכיר בחדר המסחר של פינוטק בלונדון

-

MACD – אינדיקטור עוקב מגמה ומיועד לזהות שינויי מגמה ר"ת Moving Average Convergence Divergence.

אוסיליטור - מדדים המשפיעים באופן טכני על המסחר טכנית

RCI - מדד העוצמה היחסית

רצועת בולינגר - מתנד המאפשר השוואה בין תנודתיות לבין רמת מחירים לאורך תקופת זמן רלוונטית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully