וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוורמן: אסור לסגור את הרשות לעסקים קטנים ובינוניים

יו"ר ועדת הכספים מתח ביקורת על החלטת הממשלה להפוך את הרשות למחלקה בתמ"ת: "שר האוצר לא שומע את זעקת בעלי העסקים בדרום"

"לא צריך ואסור לסגור את הרשות לעסקים קטנים. להיפך, צריך להוסיף לרשות תקציבים נוספים כדי שתוכל לפעול". כך אמר יו"ר ועדת הכספים, אבישי ברוורמן, בפאנל בחירות שנערך במכללה האקדמית להנדסה בירושלים.

"מדיניותה של מדינת ישראל כלפי העסקים הקטנים היא מדיניות בת-יענה. פשוט לא להאמין איך שר האוצר רוני בראון לא הפנים את מה שמתרחש כיום בתחום זה, הוא לא שומע את זעקת אנשי העסקים בדרום וצר לי מאוד כי מדינת ישראל תשלם את המחיר בסופו של דבר".

לדבריו, "במקום לנהל מדיניות נועזת של מתן אשראי לעסקים, הגדלת התקציב והגדלת הגרעון בכ- 10 מיליארדי שקלים כדי להזיז ולהניע את המשק קדימה, אז סוגרים את הרשות לעסקים קטנים בימי המלחמה בדרום. מי יטפל בעסקים הקטנים?", אמר ברוורמן.

ביום ראשון הקרוב יתקיים באשקלון כינוס חירום, שנועד לנסות לקדם את נוסחת הפיצויים ולהציג את כלי החירום שהקימה הרשות לעסקים קטנים להצלת העסקים הקורסים בדרום, באמצעות מרכזי טיפוח היזמות (המ.ט.י) .

אחד מיוזמי הכינוס הוא ח"כ סטס מיסז'ניקוב (ישראל ביתנו), לשעבר יו"ר ועדת הכספים ויו"ר השדולה למען עסקים קטנים ובינוניים בכנסת.

מיסז'ניקוב מתנגד לתוכנית האוצר כפי שאושרה שועדת הכספים, בעניין קרן הסיוע לעסקים קטנים ובינוניים. לדבריו, "300 מליון השקלים שמציע האוצר בתנאים הנוכחים, אינם אטרקטיביים בעיני בעלי העסקים, ובהיעדר הגדלת ערביות המדינה להלוואות לשיעור של85% לפחות, והורדת היקף המחזור של העסקים, ההלוואות יישארו ללא מענה".

מיסז'ניקוב הוסיף, כי "העסקים הקטנים קורסים בדרום וצריך לסייע להם במהירות. הסיוע שאושר בודעת הכספים הוא לעג לרש כי זה מעט מדי".

המחאה התעוררה בעקבות החלטת הממשלה להפוך את הרשות לעסקים קטנים למחלקה בתוך משרד התמ"ת. בעקבות ההחלטה התריעו גורמים מקצועיים ברשות ומחוצה לה, כמו נציגים של הגופים הכלכליים, אירגוני העצמאים, לשכת היועצים העסקיים ויושבי ראש הנהלות של מרכזי טיפוח יזמות, כי מדובר בצעד מוטעה שיפגע קשות ביכולת המדינה לסייע לעסקים קטנים שהם למעשה השדרה הכלכלית הרחבה ביותר של המיגזר העיסקי, המונה למעלה מחצי מיליון עסקים וכ- 1.3 מיליון מועסקים.

לדברי המתנגדים, ההחלטה לא לוותה בשום דיון מקצועי רציני, והיא שגויה עוד יותר במיוחד לאור הלחימה בדרום וקריסת אלפי עסקים בדרום המדינה, שלא יזכו לקבל שום סיוע מקצועי מהרשות לעסקים קטנים, שאמורה להיסגר בתוך כמה ימים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully