וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד קמיניץ - המנכ"ל הבא של דלק ישראל

אתי אפללו

15.1.2009 / 15:22

קמיניץ: "לעבודה צריך לבוא עם כיף וחיוך"; המנכ"ל היוצא - אייל לפידות - ימונה למנכ"ל הפניקס



מאת: מיכאל רוכוורגר ואתי אפללו



דוד קמיניץ (55) יהיה מנכ"ל הבא של חברת דלק ישראל שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה, כך סוכם בימים האחרונים בינו לבין ראשי דלק. אם לא יחולו הפתעות מרחיקי לכת של דקה ה-90, קמיניץ יחליף בתפקיד את אייל לפידות (43) שיעבור החל מיום 1 באפריל לתפקיד מנכ"ל חברת הביטוח והפיננסים הפניקס, אף היא מקבוצת דלק.



לפידות סיכם בימים סופית על מעברו למנכ"לות הפניקס, וכעת נותר רק אישור דירקטוריון של הפניקס בכדי לאשר רשמית את מינוייו. לפידות ככל נראה לא יכהן כיו"ר דלק ישראל, שכן הוא מעדיף להתרכז בהפעלת האופרציה הענקית של הפניקס המצויה בתקופה מאתגרת.



"אני תמיד אומר שלעבודה צריך לבוא עם כיף וחיוך, ובשביל זה אני צריך אתגרים. כשהגעתי להוט לא היה הסכן מימון לחברה, לא היה הסכם מיזוג, לא היה ברור מה הבנקים יעשו. כשהתחלתי לעבוד בחברה לא הייתי יכול אפילו לשתות קפה: לא היו כוסות כי לא שילמו לספק. ייצבתי את הוט ועכשיו היא נכנסת לשלב הניהול השוטף – וזה פחות מאתגר", כך סיפר קמיניץ לפני קצת למעלה מחודשיים בראיון פרישה ל- TheMarkerWeek , לאחר שסיים את תפקיד המנכ"ל בחברה במשך שנתיים וחצי בלבד , ולפני כן ניהל במשך 3 שנים את חברת השיחות הבינלאומיות 013 ברק.
אמנם את דלק ישראל קמיניץ לא יצטרך לייצב מחדש, אך הוא נכנס לנעליו הגדולות של לפידות, הנחשב למנהל מוערך בענף האנרגיה. לפידות הצליח מאז שנכנס לתפקיד מנכ"ל דלק ישראל בקיץ 2005 לחולל מפנה בחברה ולהפוך אותה מאחת החוליות החלשות של קבוצות לחברה ריווחית ומצליחה, שנכנסה בעדכון האחרון למדד תל אביב 100.



עם זאת לפידות לא הספיק להשלים את כל התכנית האסטרטגית שאותה, ועזיבתו בתקופה לא פשוטה בשווקים בכלל ובסביבה העסקית של דלק ישראל, עלולים בטווח הקצר לעמוד לרועץ עבור החברה. נכון לסוף הרבעון השלישי דלק ישראל הפעילה 226 תחנות התדלוק ו- 100 חנויות נוחות תחת המותג מנטה, כשהתוכנית האסטרטגית דברה על הגעה להפעלה עצמית של כל התחנות הקיימות עד 2010, רכישת תחנות חדשות וגידול של עשרות חנויות נוחות בשנה הקרובה, בהיקף השקעה כולל של למעלה מ- 100 מיליון שקל.



נוכח ההאטה הכלכלית במשק וצמצום אפשרויות האשראי, לצד העלאת המרווחים על הריביות להלוואות בנקאיות מעמידים בסימן שאלות גדול את יכולתה של דלק ישראלית לעמוד בתכניותיה, כשסביר להניח שבשנים הקרובות החברה תשאר כ- "מספר 2 חלש" כפי מגדירים הגורמים בענף האנרגיה ולא תצליח לסגור את הפערים מול פז של צדיק בינו המובילה עליה בכל הפרמטרים. סימנים ראשונים לפגיעה בפעילותה העסקית של דלק ישראל ניתן היה להבחין בתוצאותיה של החברה ברבעון השלישי, כשהרווח התפעולי התזרימי (בניכוי הוצאות ריבית, מיסים, פחת והפחתות) ב- 11% , לעומת הרבעון המקביל, ל- 107 מיליון שקל.



לפידות גם הוא צריך להתכונן לעבודה קשה. הוא מקבל לידיו את הפניקס שתצטרך עד מאי להוציא כ- 700 מליון שקל על מנת לשלם לרוני בירם וגיל דויטש עבור מימוש האופציה שלהם למכירת יתרת אחזקותיהם (40%) בבית ההשקעות אקסלנס. בנוסף להוצאה זו שתכביד על הפניקס, הפניקס צריכה לצלוח את המשבר הקרוב יחד עם כל ענף הביטוח, כאשר היא תתמודד עם הצורך לעמוד בדרישות ההון של הרגולטור, ההכנסות הקטנות מתחום ביטוח החיים, והתשואות השליליות הגבוהות שהציגה הפניקס לחוסכים בשנת 2008, והרכב תיק נוסטרו בעייתי ואגרסיבי.



דובר קבוצת דלק מסר בתגובה כי "קבוצת דלק איננה נוהגת להתייחס לשינויים פרסונליים ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully