וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הכללי של ניו יורק פתח בחקירה נגד עזרא מרקין בחשד שהסתיר השקעותיו אצל מיידוף

נמרוד הלפרן

15.1.2009 / 21:23

קואומו - "לגנוב כסף ממוסדות צדקה, זה להוסיף חטא על פשע"; 15 מוסדות צדקה התבקשו לספק מידע



התובע הכללי של מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, פתח בחקירה נגד מנהל הכספים עזרא מרקין ושלוש קרנות הגידור שבניהולו, בחשד כי הסתיר מאוניברסיטאות ומוסדות צדקה את העובדה שהשקיע את כספם אצל ברנרד מיידוף. מרקין, אשר מילא תפקיד מרכזי בעסקת רכישת נתח בבנק לאומי על ידי קרן סרברוס, השקיע לפי החשד כספים של משקיעים בלא ידיעתם אצל מיידוף, המואשם בהונאת פונזי בהיקף של 50 מיליארד דולר. עקב כך, נגרמו למשקיעים הפסדים של יותר מ-100 מיליון דולר, אמר קואומו היום.



במסגרת החקירה הוציא התובע הכללי של ניו יורק צווים במסגרתם נדרשים מרקין ושלוש קרנות הגידור שלו - גבריאל קפיטל, אריאל פאנד ואסקוט פרטנרס - להעביר לחוקרים מידע על הפרשה. קואומו גם ביקש מ-15 מוסדות השכלה וצדקה, בהם ישיבה יוניברסיטי ובית הספר למשפטים של ניו יורק, להעביר לידיו מסמכים לצורך החקירה.



"יש לנו עובדות ומידע כי היו גם מוסדות צדקה שנפגעו עקב כך", אמר היום קואומו במסיבת עיתונאים בניו יורק. "לגנוב כסף ממוסדות צדקה, זה פשוט להוסיף חטא על פשע", הוסיף. "החקירה עשויה להיות פלילית, או אזרחית, תלוי בראיות", אמר קואומו.



מרקין, שתרם בעבר כספים רבים לארגונים יהודיים בארה"ב ואשר קרנות הגידור שבבעלותו הפסידו מיליארדי דולרים בעקבות הונאת מיידוף, טוען כי אף הוא נפל קורבן להונאה, ומכחיש כי פעל בצורה לא נאותה או בניגוד לחוק. לדבריו, הוא הפסיד לא רק כספי לקוחות, אלא גם כספים משלו. קרן הגידור אסקוט פרטנרס שייסד מרקין, הפסידה בהונאה של מיידוף כמעט את כל נכסיה, בהיקף של 1.8 מיליארד דולר. מרקין גם נאלץ לסגור את קרן הגידור גבריאל, שניהלה נכסים בשווי 1.5 מיליארד דולר, והקרן השלישית שלו, אריאל, רשמה הפסדים כבדים בגין ההשקעה אצל מיידוף.



בית משפט בניו יורק דחה אתמול שוב את בקשה של התביעה להחזיר למעצר את מיידוף, והורה כי ימשיך להיות נתון במעצר בית עד פתיחת משפטו. שופט בית המשפט המחוזי במנהטן, לורנס מ. מקנה, פסק כי התביעה לא הצליחה להציג טיעונים משכנעים לכך שקיימת סכנה ממשית לכך שמיידוף ינסה להימלט או לגרום נזק נוסף לסביבה. מיידוף, לשעבר יו"ר בורסת נאסד"ק, שוחרר בחודש שעבר למעצר בית בערבות של 10 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully