וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר אייל בכנס העיר לעסקים קטנים ובינוניים באילת: "חברות הדירוג פשטו את הרגל"

עידו סולומון

15.1.2009 / 22:11

מנכ"ל גוגל ישראל מאיר ברנד: "מי שישקיע בנוכחותו באינטרנט יצמח בזמן מיתון"


"המשבר הנוכחי הוא שערורייה של התנהגות חסרת אחריות. מקורו בתאוות הבצע שטמונה בכל אחד והיתה טמונה גם במנהלי הכספים וגם בקרב הציבור. העובדה שאנשים רוצים להרוויח ומהר הכניסה את כולנו למחול שדים שבו אתה מנסה להרוויח כמה שיותר בלי להסתכל לטווח הארוך". כך אמר הערב יו"ר אינפיניטי גרופ, אמיר אייל, בכנס העיר לעסקים קטנים ובינוניים באילת.

לדבריו, על הציבור מוטלת אחריות חלקית לעומק המשבר אך הוא גם יכול למנף אותו לטובתו. "הרבה פסיכולוגיה משפיעה על השוק. יש תקופות של גאות ושפל, חמדנות ופחד, שמזיזים את מחיר המניות. אבל דבר אחד לא השתנה: אם באת לשוק בגאות, התקופה שתצטרך לחכות עד שתראה תשואה תהיה יותר ארוכה מאשר אם באת בשפל. אני לא מתיימר להגיד שעכשיו זה הכי נמוך שיש, אבל אין ספק שאנחנו בשפל".

בהמשך התייחס אייל גם לחברות הדירוג שנתנו דירוג גבוה לאג"ח מגובות משכנתאות, שלמעשה טמנו בחובן סיכון גבוה לאי פירעון. "חברות הדירוג פשטו את הרגל", אמר. "כל אחיזת העיניים של הדרוג התפוגגה. יחד עם זאת יש להן עדיין מקום ותפקיד חשוב - רק צריך לנתח את הנתונים שלהן עם הגיון בריא ולקבל החלטה. ייקח הרבה זמן עד שהדירוגים יקבלו את החשיבות שהיתה להם קודם למשבר".

מאיר ברנד, מנכ"ל גוגל ישראל, התייחס גם הוא למשבר הפיננסי העולמי ולהשפעתו על עסקים קטנים ובינוניים בישראל, ובעקיפין גם על התחזית למצבה של גוגל בתקופה הקרובה. לדבריו, הצרכנים הישראלים נמצאים בקו החזית של המהפכה הדיגיטלית הנמצאת בעיצומה בעשור האחרון: 75% מהם משתמשים באינטרנט ורובם המכריע משתמשים בו כמעט כל יום ומחוברים אליו בפס רחב. לדבריו, יש לכך השפעה מכרעת על הרגלי הצריכה: "בשנה האחרונה בבריטניה, גם לאחר הכניסה למיתון, המכירות המקוונות צמחו ב-38% והן מהוות 17% מכלל המכירות במדינה", אמר ברנד. "בישראל שוק הפרסום בדרך כלל צומח לאט, אבל באינטרנט הוא צמח בשנה האחרונה ב-19% אחוז. יש עשרות עסקים קטנים שממנפים את המהפכה לקידום עסקיהם".

למרות שישראלים רבים מעדיפים עדיין לקנות בחנות, לטענת ברנד את המידע הם אוספים באינטרנט ולכן הוא צופה שהמיתון שבפתח יעצים את המהפכה: כח הקניה של הצרכן ירד, הוא יעדיף לבלות יותר זמן בבית וינסה לצרוך בצורה נבונה, בין היתר על ידי חיפוש מבצעים והנחות באינטרנט.

"זו הזדמנות עבור עסקים לתפוס את הצרכן בתקופה של שינויי הרגלים. האינטרנט נותן לעסקים שיווק חסכוני וגמיש מאי פעם, שמאפשר להם למדוד מה הם יכולים לקבל עבור כל שקל מתקציב השיווק. עסקים שלא יגיבו לשינוי בהתנהגות הצרכנים, מפסדים הזדמנות ומשאירים מקום למתחרים. מי שישקיע בנוכחותו באינטרנט יש לו סיכוי לצמוח בזמן מיתון", אמר ברנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully