וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הפסיקו לשלם מקדמות מס

מאת שרון שפורר

16.1.2009 / 7:09

הבנקים לא שילמו מקדמות בחודשים האחרונים לאחר שהגיעו למסקנה כי הסכום ששילמו מכסה את חבות המס לכל השנה



>> הבנקים הגדולים הפסיקו בחודשים האחרונים להעביר מקדמות מס לרשות המסים - כך נודע ל-TheMarker. להפסקת תשלום מקדמות המס היתה השפעה על היקף גביית המסים במשק ב-2008. על פי סיכום נתוני הגבייה, הכנסות המדינה ממסים בענף הבנקאות ירדו ב-43% ב-2008 לעומת 2007.



מקדמת מס היא מקדמה שמשלמים עסקים בכל חודש, על פי מתווה שנקבע מראש לפי שיעור קבוע מההכנסות או מהרווח שלהן. בסוף השנה מתבצע קיזוז של מקדמות אלה מחבות המס השנתית של החברות. הבנקים הפסיקו לשלם את המקדמות לאור התחזיות השחורות לגבי רווחיהם ב-2008.

עו"ד ענת טנא, שותפה במשרד אלתר עורכי דין, מסבירה כי בעקבות התעצמות המשבר הכלכלי, הבינו חברות רבות ברבעון השלישי שתוצאותיהן ייפגעו והן עשויות גם לעבור להפסד. בעקבות זאת שלחו החברות הודעות לפקיד השומה כי יקטינו את תשלום מקדמת המס או יפסיקו אותו לחלוטין. טנא מספרת כי החברות הגיעו למסקנה שהסכום ששילמו במהלך המחצית הראשונה של השנה מכסה את חבות המס לכל השנה.



לדברי טנא, ייתכן שנוכח המצב במשק, המקדמות - שנקבעות בתחילת השנה בדרך כלל על סמך נתוני השנה הקודמת - היו גבוהות משסכום שהן היו צריכות לשלם בסיכום חבות המס לשנה. אם כך הדבר, החברות עשויות לקבל החזרים בגין מקדמות אלה.



בשלושת הרבעונים הראשונים של 2008 הרוויחו חמשת הבנקים הגדולים 1.86 מיליארד שקל, בהשוואה לכמעט 9 מיליארד שקל שהרוויחו הבנקים ב-2007. ברבעון השלישי של 2008 רשמו הבנקים הרוויחו משותף של כ-660 מיליון שקל - ירידה של 75% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.



ההרעה בתוצאות משפיעה ישירות על חבות המס של הבנקים. בנוסף, מעבר לדו"חות הרווח והפסד של הבנקים, מתברר כי גם הפסדים המוגדרים כזמניים ונרשמים בקרן הון - כמו הפסד על תיק ניירות ערך - מוכרים כהפסדים לצורכי חישובי מס. כלומר, הבנקים יוכלו להתקזז עם רשויות המס בגין הירידות בקרנות ההון שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully