וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יהיו פרסומות בכבלים ובלוויין - אין מנוס מזה"

מאת אופיר בר-זהר

16.1.2009 / 7:26

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, טוען כי המהלך לא יצא לפועל עד כה בשל לחץ הלוביסטים. המשנה למנכ"ל רשת: "אין טעם להכניס פרסום לכבלים וללוויין; כבר כיום אחד הערוצים עומד להיסגר"



>> "יהיו פרסומות בכבלים ובלוויין, בין אם עוד שנה, שנתיים או שלוש. אין מנוס מזה" - כך אמר אתמול יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ניצן חן, בפאנל שנערך במסגרת סדנה של חברת רכש המדיה union media.

הפאנל, בהנחיית מנכ"ל החברה אורן יוניוב, עסק ברפורמות שעומדות על הפרק בשוק התקשורת: התרת פרסום בכבלים ובלוויין, צמצום חבילת ערוצי הבסיס בחברות אלה והוזלתה, וכן מעבר לרישיונות בטלוויזיה המסחרית.



חן הסביר מדוע ישראל היא אחת מארבע המדינות היחידות שעדיין לא מתירות פרסומות בשידורים בכבלים ובלוויין: "מבחינה חוקית אין בעיה עם זה. הסיבה שאין עדיין פרסומות היא שקיימים לוביסטים שמפעילים לחצים".



לדברי חן, מבדיקה שעורכת הרשות עולה באופן חד משמעי שמפרסמים קטנים ובינוניים יוכלו להיכנס לשוק בזכות צעד שכזה. "ברור שמי שמחזיק כיום בעטיני הפרסום (כלומר הערוצים המסחריים; א"ב) לא מעוניין שגם גופים נוספים יוכלו לשדר פרסומות", אמר חן.



המשנה למנכ"ל רשת, אילן טוביהו, הגיב לדברים אלה ואמר: "מאוד פופוליסטי להגיד 'בואו נפתח את השוק לפרסום'. השוק נמצא כיום במשבר חמור שהתחיל ב-2007 ונהפך למפלצתי ב-2008, כאשר כל ערוצי הטלוויזיה הפסידו הרבה כסף. עכשיו באים ואומרים 'בוא נכניס שתי מפלצות כמו yes ו-HOT לשוק הזה'. HOT זה תאגיד ענק שמתחרה בבזק, עם 5,500 עובדים לעומת 150 עובדים בכל זכיינית". טוביהו הוסיף כי כבר כיום אחד הערוצים עומד בפני סגירה, ולכן אין טעם להתיר כעת פרסום בכבלים ובלוויין.



מנכ"ל חברת אלקטרה מוצרי צריכה, יקי ודמני, הביע עמדה נחרצת בעד פרסום בכבלים ובלוויין. "מהלכים עלינו אימים שחברה כזו או אחרת תפשוט רגל אם יהיה פרסום בכבלים ובלוויין, אבל התחרות תסייע לכולם להשתפר", אמר ודמני. "אם אני בתור עסק נמצא בבעיה, אף אחד לא בא לקראתי ומוריד את רמת התחרותיות בשוק".



סוגיה נוספת שעלתה לדיון היתה המעבר משיטת הזיכיונות בטלוויזיה המסחרית לשיטת הרישיונות - שבה ניתן רישיון לזמן בלתי מוגבל. "זה שעניין הרישיונות עלה עכשיו זה תוצאה של מאבקי אגו בין משרדי האוצר והתקשורת", אמר טוביהו. "צריך לבדוק את העניין הזה לעומק לפני שמחליטים. מה עם הזיכיון שלנו שבתוקף עד 2015? מה עם המכרז ששילמנו תמורתו?".



רמי שלמור, היו"ר הפורש של איגוד חברות הפרסום ומבעלי משרד הפרסום שלמור אבנון עמיחי, אמר: "יש לנו אינטרס שהרגולציה תהיה מעורבת פחות. רגולציה צריכה להיות ברקע; כיום היא מעורבת בכל דבר וזה פשוט מציק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully