וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיטי - מה יהיה בסופה?

דפנה מאור

16.1.2009 / 7:26



>> ביום רביעי בערב צנחה מניית סיטי ב-23% לאחר שחתמה על הסכם למזג את חטיבת הברוקראז' שלה עם מורגן סטנלי, והכריזה למעשה על סופו של מודל הבנק הרב תכליתי. הבנק הגדול ביותר באמריקה, לשעבר, משתקף דרך עיניהם של המשקיעים כמי שסופו קרב.

סיטי היא מקרה מוקצן המשקף את מצבו העגום הכולל של מגזר הבנקים, שהתנפח, לווה יותר מדי, הלווה יותר מדי, ושכח את חובת הנאמנות שלו ללקוחותיו. מאזן של 249 מיליארד דולר, שנגוע בנכסים רעילים שסיטי זללה כמורעבת במהלך שנות פריחת הנדל"ן בארה"ב; הזרקת נזילות של 44 מיליארד דולר ממשקיעים פרטיים; ושתי הזרקות בסך 45 מיליארד דולר בכספי סיוע ממשלתיים - לא ימנעו את התפרקותה. יש הטוענים כי אפילו נפילה קטנה בנכסיה של סיטי, סך של 1.2 טריליון דולר, תגרום לחדלות פירעון.



רוב הסיכויים הם שסיטי לא תפשוט את הרגל, מכיוון שהלקח המר שלמד הממשל האמריקאי מפשיטת הרגל של ליהמן ברדרס חרות עמוק בזיכרון של כולם, טרי וצורב, והממשל לא יניח לה לקרוס. ואולם עד כה נדמה כי סיטי ויתרה דווקא על הנכסים הבריאים שלה, והרעות החולות האמיתיות שלה - שנמצאות בחטיבת הבנקאות המסחרית ובנק ההשקעות - יישארו חלק מהחברה.



בינתיים לא הצליח ויקראם פנדיט, המנכ"ל הנוכחי, לרכוש את אמון המשקיעים ביכולתו להיפטר במהירות מהתרבות הניהולית הקלוקלת שהביאה את סיטי למצבה הנוכחי. השאלה היא איזו מידה של התערבות ממשלתית תידרש - סיוע כספי, התערבות בניהול החברה והחלפת הבכירים, ואפילו, הציעו פרשנים מסוימים, הלאמה של הבנק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully