וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התושבים ניצחו את בוימלגרין: עיריית תל אביב ממליצה להקטין את המגדל באסותא ב-13 קומות

מאת גיא ליברמן

16.1.2009 / 7:27

אם ההמלצה תתקבל, שווי הפרויקט יקטן בעשרות מיליוני שקלים



>> ועד פעולה שהקימו תושבי תל אביב ניצח את איש העסקים שעיה בוילמגרין: עיריית תל אביב שינתה את המלצתה להקים מגדל בן 38 קומות בגובה 160 מטר על מתחם בית החולים אסותא, שבבעלות בוימלגרין.

בחוות דעת שהוציאה השבוע הוועדה המקומית נקבע כי המגדל שיוקם במתחם לא יעלה על 25 קומות מעל לקומה המסחרית. בכך נענתה הוועדה באופן חלקי ל-300 ההתנגדויות שהגישו תושבים בתל אביב, חלקם הגדול תושבי האזור, שהקימו בחודשים האחרונים ועד פעולה במטרה להילחם בתוכנית לבניית המגדל.



אם המלצתה של עיריית תל אביב תקבל תוקף רשמי, ייקטנו ההכנסות הצפויות ממכירת דירות בפרויקט העתידי במתחם בן תשע הדונמים בכ-125 מיליון שקל. מסכום זה יש להפחית היטלי השבחה שייחסכו מהחברה, וכן חלק מהוצאות הפיתוח שיהיו נמוכות מהתכנון המקורי. לפי דיווחים שונים ניסתה חברת בוימלגרין קפיטל, שבאמצעותה מחזיק בוימלגרין במתחם, למכור את המתחם במהלך השנה האחרונה, כך שהחלטה זו עשויה להפחית מערך העסקה.



מתחם אסותא, שברחוב ז'בוטינסקי בתל אביב, נרכש באפריל 2006 על ידי בוימלגרין קפיטל תמורת 52 מיליון דולר מידי גד זאבי ודני גולדשטיין. בעת הרכישה טענה החברה כי בכוונתה לבנות במתחם פרויקט יוקרה.



כאשר נודע לתושבי האזור הסמוך לבית החולים על תוכניות החברה, הם הקימו ועד פעולה שירכז את ההתנגדות לתוכנית בפני הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בתל אביב. התושבים ביקשו מהוועדה שלא לאשר בניית מגדל כה גבוה בלב מרקם עירוני נמוך.



למרות ההתנגדות המליצה העירייה לאשר את התוכנית. אלא שהוועדה המחוזית שדנה בתוכנית החליטה להחזיר את הנושא לדיון נוסף בוועדה המקומית, בשל ההתנגדויות הרבות. כעת שינתה הועדה המקומית את המלצותיה כך שיוקטנו זכויות הבנייה למגורים במתחם מ-19 אלף מ"ר, ל-15 אלף מ"ר בלבד. עוד נקבע כי גובהו של הבניין לא יהיה יותר מ-25 קומות מעל קומת מסחר. כמו כן שינתה העירייה את החלטתה לשמר שלוש מבנים במתחם, כך שבעלי המגרש לא יהיו חייבים לשמר את מבנה בית החולים, אלא רק שני מבנים על רחוב ז'בוטינסקי.



לדברי יו"ר ועד הפעולה, ניר קלינר, המאבק הציבורי עוד לא הסתיים. "זה היה אחד המאבק הקשים והצודקים שאני מכיר", אמר קלינר. "זה לא היה מאבק שכנים. מדובר במאבק ציבורי נרחב, שמציל את אופיו של הצפון הישן, על כל המשתמע מכך. תל אביב שלאחר מאבק אסותא היא עיר של תושביה ולא אזור צייד לנדלניסטים ובעלי הון. ועד הפעולה גאה בהישג ומצדיע לארגונים הסביבתיים, לאמנים וליוצרים שתמכו בפעולה".



בעקבות ההחלטה יחזור הדיון לשולחנה של הוועדה המחוזית, והיא תקבל החלטה סופית לגבי גובה הבנייה במתחם והיקף זכויות הבנייה שיקבלו היזמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully