וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיש שמחליף את ג'ובס יוכיח שאפל היא לא חברה של אדם אחד

ג'סיקה מינץ

16.1.2009 / 7:27



אי-פי

>> סטיב ג'ובס הוכיח את גאוניותו הטכנולוגית זה מכבר. כעת טים קוק, שימלא את תפקידו בעת שיחלים, יספק תשובה לשאלה האם ג'ובס היה חכם מספיק כדי לטפח מנהל שיכול לשמור על הניצוץ של אפל גם כשהוא לא בסביבה.



אלה שמכירים את קוק ואת תרומתו להצלחתה של אפל בטוחים שהוא יוכיח שחברת הגאדג'טים ויצרנית המחשבים מקופרטינו שבקליפורניה היא לא חברה של אדם אחד. "טים הוא הכי טוב שיש, הוא מנהל יוצא מגדר הרגיל", אמר מייק ג'יינס, שעבד עם קוק חמש שנים באפל. "אני לא חושב שיורגשו מהמורות בדרך בזמן שסטיב ייעדר".



קוק, 48, יחליף את ג'ובס כמנכ"ל אפל בחמשת החודשים הקרובים לפחות, בזמן שג'ובס יתמודד עם בעיות בריאותיות "מורכבות", כהגדרתו. זאת דרך שקוק צעד בה בעבר, כשניהל את אפל במשך חודשיים ב-2004, כאשר ג'ובס התאושש מניתוח לטיפול בסרטן הלבלב.



חילופי התפקידים הזמניים עברו באופן כה חלק עד כי אפל קידמה אותו מתפקיד סגן נשיא בכיר לסמנכ"ל התפעול של החברה ב-2005. מאז זוכה קוק למשכורת הגבוהה בחברה - 800 אלף דולר בשנת הכספים הנוכחית. ג'ובס, כזכור, הגביל את משכורתו למיליון דולר.



אף שקוק מנהל את הפעילויות השוטפות זה כמה שנים, הוא שמח להישאר מאחורי הקלעים בזמן שג'ובס ניצב באור הזרקורים. האנליסטים זוקפים לזכותו את מלאכת המחשבת בניהול האיזון שבין היצע לביקוש. מנהלי המלאי שלו מילאו תפקיד מרכזי בצבירת 24.5 מיליארד דולר במזומן ובהשקעות לטווח קצר - נכס אדיר במחנק האשראי של ימינו.



"ברגע שהוא נכנס לתפקיד, אפל הפסיקה לעשות שגיאות תפעוליות", אמר האנליסט רוג'ר קיי מאנדפוינט טכנולוג'י אסושיאטס. "עד אז הם התנהלו באופן לקוי וייצרו ביקוש, אך לא היה להם מוצר".



ואולם ייתכן שהיכולות של קוק לא ירגיעו את החששות מכך שאפל תאבד את דרכה. "אי אפשר להלל מישהו בכל מגזין כמנהל הטוב בעולם, אך לומר שאם הוא עוזב לא יקרה כלום", אמר מרשל גולדסמית, מאמן מנהלים באוניברסיטת דרטמאות. "גם אם היתה מתפרסמת הודעה שאלוהים יחליף את ג'ובס, המניה היתה יורדת".



קוק הוא רוכב אופניים מושבע בשעות הפנאי שלו, מכור לעבודתו וטורף חטיפי אנרגיה בימים הארוכים שהוא מבלה במשרדו. בדומה לג'ובס, הוא נוטה להיות תובעני, והוא מצפה שלכפופים לו יהיו תשובות לעניינים עסקיים קטנים כגדולים. "יש לו היכולת להסתכל על דברים מגובה של 10,000 מטר לרגע אחד ולרדת לפרטים הקטנים ביותר במשנהו", אמר ג'יינס, שמנהל כעת את חברת פנסנאפ.



קוק נולד באלבמה ובעל תואר בהנדסה מאוניברסיטת אובורן. לדבריו, הוא עדיין אוהד של קבוצת הפוטבול של אובורן. לפני שהצטרף לאפל ב-98' עבד קוק ביבמ 12 שנה, וזמן קצר בחברת המחשבים קומפק.



ג'ובס הוא לא האגדה העסקית היחידה שבה פגש קוק בקריירה שלו. הוא משמש גם כחבר דירקטוריון בנייקי, שם המייסד שלה, פיל נייט, עוד מכהן כיו"ר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully