וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנפיים המיתולוגיות של דיקסי בווריאציה ביתית

עומר בהט

16.1.2009 / 7:26

בישול אנין בתקציב זמין



>> לפני כשבוע קיבלתי טלפון משמח ממיליונר אמריקאי אנין טעם, משקיע פוטנציאלי מהעבר. משקיע בימים אלו זה נס, ואחרי קסם ההיעלמות של המשקיעים בחברה שהקמתי לפני שלושה חודשים, זה קסם בריבוע.

המיליונר הציע שנלך לדיינר האמריקאי שאליו לקחתי אותו בפעם הקודמת. אמרתי לו "עזוב, אנחנו כמעט חברים, תבוא אלי ונעשה טייק אווי, עלי". הדיינר המדובר הוא דיקסי, מסעדה ותיקה ויציבה שהשרישה כמה מנות לז'רגון המקומי, ובראשן הכנפיים. את עוצמת הזליגה שלהן לתפריט הישראלי הבנתי לפני כשנתיים, כשהגעתי לבית קפה בקרית חיים שבו הגישו מעדן שנקרא "כנפיים בסגנון דיקסי". המקומיים, אגב, נשבעו ש"דיקסי" הוא מחוז בלואיזיאנה.



כנפי עוף הן כנראה החלק הטעים בעוף, ובדיקסי מדגימים זאת בעזרת רוטב פיקנטי, מתקתק וסמיך, וניצול מקסימלי של מעטפת העור, שמוגש פריך להפליא. כנפיים הן גם אחד מהחלקים הזולים ביותר בעוף - 12-19 שקל לקילו. אנו נוטים להתעלם מהן - אולי מפני שהאכילה שלהן, כמו אכילה של לובסטר, מלכלכת.



בדיקסי שומרים את המתכון בקנאות. נסיונות להשיגו הולידו במקרה הטוב לא מנומס ובמקרים אחרים סטירות מצלצלות ממלצריות המקום, מה ששלח אותי לשיטוט בפורומים הרבים המוקדשים לעניין ולנסיונות על לולים שלמים שעברו אצלי בתנור.



כדי להצליח במשימה, חשוב לרכוש כנפיים טריות שלא עברו הקפאה. העור הוא שהופך את החלק הזה של התרנגולת לתענוג פריך ועסיסי, וצריך לתת לו טיפול מקדים כדי להוציא ממנו את המקסימום. הטיפול פשוט, אך עם תוצאה מעולה, שמחזירה לימים שבהם שירות המשלוחים היה בחיוג המהיר.



המשקיע קיבל "כנפי דיקסי" בגירסה שלי בקופסת פלסטיק וטרף אותן בתאווה. בעוד שהעצמות נערמות, דיברנו על החברה, על השקעות ועל כמה חשוב דווקא עכשיו לתמוך בחברות כמו שלי. היה די מאוחר כשהוא הבין שיש איזה בלבול במלון עם כרטיס האשראי שלו ושאל אם הוא יכול להישאר לישון על הספה, "רק לכמה ימים", הוא מילמל מתוך שינה.



מחיר מנה במסעדה: 42 שקל.



מחיר מנה בגירסה הבייתית: כ-13 שקל.



omer.cooks@gmail.com



חומרים ומחירים*



לרוטב: 2 כוסות צ'ילי מתוק-חריף מבקבוק (400 מ"ל) - 9 שקלים ? 150 גרם חמאה חתוכה לקוביות - 6 שקלים ?



5 שיני שום כתושות - חצי שקל ? מיץ מלימון אחד - 1.5 שקלים ? קופסת חלב קוקוס - 6 שקלים



לעוף: 2 קילו כנפי עוף טריות, נקיות ומופרדות ל-2 חצאים - 28 שקל ? סך הכל - 51 שקל לארבע מנות



רוטב: ערבבו את כל מרכיבי הרוטב על אש קטנה עד שהחמאה נמסה ומתקבל רוטב אחיד



כנפיים: סדרו את הכנפיים בתבנית בשכבה אחת עם העור כלפי מעלה ? הכניסו את התבנית לשליש העליון של תנור שחומם מראש לחום מקסימלי. אל תצמידו לגריל ואל תפעילו מצב טורבו ? אחרי 10 דקות, הנמיכו את התנור ל-180 מעלות ? צלו 20 דקות נוספות ? שיפכו את השומן מהתבנית - בזהירות, זה חם ? השרו את הכנפיים ברוטב במקרר 24 שעות - ניתן בשלב זה גם להקפיא בקופסאות ולהפשיר לפני השלב הבא



דקה לפני שהאורחים באים: סדרו את הכנפיים עם הרוטב בתבנית כשהעור כלפי מעלה ? צלו בתנור מחומם מראש לחום מקסימלי במצב גריל, בחלק העליון של התנור, עד שהרוטב על העור משחים (7-10 דקות)



* המוצרים נקנו בשוק הכרמל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully