וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המגמות בשוק הנדל"ן העולמי ב-2009

מאת קווין בראס

16.1.2009 / 8:52

הספקולנטים ייעלמו, האמריקאים יחזרו, המשקיעים הסולידיים יככבו והמגמה הירוקה דווקא תתחזק



הראלד טריביון



>> תעשיית הנדל"ן ברחבי העולם מכינה את עצמה לתקופה קשה: היא מקצצת תקציבים ומורידה ציפיות.

במובנים רבים, 2009 תהיה שנה "מאוד לא נעימה", כתב ה"גלובל פרופרטי גייד" בדו"ח השנתי שלו. זוהי תחזית טיפוסית ביותר עבור תעשיית הנדל"ן. סקירה של התחזיות ל-2009 מגלה כי הפסימיות שולטת, וכי רבים צופים כי 2009 תהיה גרועה עוד יותר מ-2008.



"ב-2008 מי שנפגע ממשבר הנדל"ן היו לווי הסאבפריים והספקולנטים. ב-2009 יהיו אלה כל השאר", הזהיר "ביזנס וויק" בניתוח שפירסם בדצמבר.



אבל העסקים ממשיכים. משקיעים עדיין מחפשים עסקות, ופעילות הבנייה והמכירות נמשכת. שווקים כגון אמריקה הלטינית והמזרח התיכון עשויים לצמוח גם בשנה הקרובה.



חברת הנדל"ן רייזינג דה רוף (Raising the Roof) הפשילה שרוולים וניפקה תחזית משל עצמה ל-2009, הסוקרת שווקים מעניינים ומגמות שעשויות להשפיע על התעשייה.



מותו של הספקולנט: איך אפשר לשכוח את הימים הטובים בהם משקיעים קנו בכל יום שניים או שלושה נכסים שהם מעולם לא ראו, בידיעה שיוכלו למכור אותם בתוך שנתיים. הימים האלה חלפו לבלי שוב.



חוק העוף הדורס: זוהי שעתם של האוכלים מהתחתית. ברחבי העולם יש עסקות למשקיעים שמוכנים לחפש בין השאריות. החדשות הטובות: הפעילות של העופות הדורסים מאותתת כי השוק הגיע לתחתית. החדשות הרעות: מה יקרה בעוד שנה מעכשיו, כשהעופות הדורסים יחזירו את הנכסים לשוק במטרה למכור אותם מהר?



החזרה של האמריקאים: הדולר מתחזק, והנכסים בעולם



נהפכים זולים יותר עבור הקונים האמריקאים. לפתע, בית החווה בטוסקנה נראה הרבה יותר אטרקטיווי לג'ו ומרתה מאיוואה, הודות להיחלשות היורו.



המשקיעים בחופי מבטחים: נדל"ן הוא ההשקעה הבטוחה החדשה. יזמים כבר הבחינו בכך שמשקיעים המחפשים מקום להניח בו את כספם מחוץ לבנקים ולבורסות הפכו את שוקי הנדל"ן מחוץ לארה"ב לחלופה אטרקטיווית, בעיקר עבור קונים בטווח האמצעים הבינוני, המחפשים דרך לגוון את תיק ההשקעות שלהם בטווח הארוך.



מחכים למוצר המוגמר: כיום, כמעט בלתי אפשרי לשכנע אנשים לקנות נכסים בשלב של לפני הבנייה, אומרים יזמים. קונים מעטים מוכנים להסתכן ולשלם לפני שהם רואים מוצר מוגמר, בעיקר האמריקאים הספקנים.



האטה במזרח אירופה: מי שהיה בהילוך גבוה בשנים האחרונות צפוי להאט השנה, שכן הקונים המערביים נהפכו בררניים יותר. בנוסף, גל של בנייה חדשה שהחל לפני 3 שנים - בשיא של השוק - במדינות כגון בולגריה ורומניה, צפוי ליצור היצע עודף של דירות יוקרה.



דולרים אסיאתיים בצפון אמריקה: סין וקוריאה מיתנו את המגבלות על השקעות מחוץ לגבולות המדינה, ויצרו דור חדש של קונים אסיאתיים.



ירוק זה אין: הדעה הרווחת היא שהמדיניות האקולוגיות נדחקת לפינה בתקופות של האטה כלכלית. אבל הנשיא הנבחר ברק אובמה צפוי לצרף את ארה"ב לדיונים הגלובליים, מה שיעודד טכנולוגיות חדשות ועניין מחודש בתקנים אקולוגיים בקרב קונים ורשויות מצפוניים.



***



שווקים שכדאי לשים אליהם עין



קרואטיה: חוק חדש שייכנס לתוקף בפברואר יקל על תושבי האיחוד האירופי לקנות נכסים במדינה. שוק התיירות שם כבר מבוסס, וזיכרון המלחמה מתפוגג.



הרפובליקה הדומיניקנית: מקרב האיים הקריביים, הרפובליקה הדומיניקנית היא השוק הצומח ביותר. כסף בינלאומי ממשיך לזרום לשם, הן מארה"ב הן מאירופה.



איי האוקיינוס השקט: התשתית משתפרת באיים רבים. כאשר המחירים זינקו ברחבי העולם, המחירים באיי האוקיינוס השקט נהפכו לפחות שערורייתיים בהשוואה למקומות אחרים, ומדובר בכל זאת בסוג של גן עדן.



איי סיישל: הם אמנם לא מתאימים לטיילים שתקציבם מוגבל, אבל מדובר בשוק צעיר יחסית לרכישת בית שני. הפיקוח ההדוק על הפיתוח יסייע בשימור הערך בטווח הארוך.



פנמה: השוק בפנמה סיטי אינו בטוח מספיק, אבל ישנם עדיין קילומטרים של חופים ומפלטים הרריים המחכים לקונים ההרפתקנים, והתשתית מתקדמת בהרבה מזו של אזורים אחרים במרכז אמריקה.



ברזיל: כסף גדול מרחבי העולם ממשיך לזרום למדינה. לקונים המוכנים להתעלם מהפשע ומהכלכלה התנודתית, ברזיל היא המקום לרכוש בו פיסות גדולות של קרקע בתולית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully