וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנקים הגדולים: "ההתאוששות בשווקים לא תגיע בקרוב; תיתכנה ירידות שערים נוספות"

נתן שבע

16.1.2009 / 11:46

הפועלים: תוצאות הרבעון הרביעי עשויות להיות רעות - אך התנהגות השווקים בעולם תקבע את טון המסחר



אפקט ינואר אמנם התפוגג, אולם עדיין הצליחו המדדים לטפס מעט מתחילת השנה. מדד ת"א 25 עלה ב-1.8% מדד תל אביב 100 טיפס 4.7%. מדד הנדל"ן התונדתי עלה ב-18%. "רמת הסיכון בהשקעה המנייתית עודנה גבוהה, ותיתכנה ירידות שערים נוספות גם במהלך 2009", כותבים בבנק הפועלים.



"הסימנים הראשונים לתחילת ההתאוששות בכלכלה הגלובלית מבוששים לבוא, ועל כן גם השווקים הפיננסים אינם צפויים להראות סימני התאוששות בטווח הזמן הקרוב", כותבים ירון פרידמן ומשה סני מיחידת המחקר של הבנק.



עונת הדו"חות הכספיים תפתח בחודש הבא כאשר יחלו בפרסומים החברות הדואליות ובחודש מארס יצטרפו החברות האחרות. בבנק הפועלים מציינים כי דו"חות הרבעון הרביעי יציגו תמונה שלילית למדי: "במרבית הענפים תורגש ההאטה הכלכלית הפוקדת את שוקי העולם בכלל ואת המשק המקומי, בפרט. להתנהגות השווקים הגלובליים תהיה השפעה דומיננטית יותר על המסחר מאשר לתוצאות הכספיות של החברות" כותבים הפועלים, ומוסיפים כי רמתו הנמוכה של הנפט צפויה להקל על הוצאותיהן של חברות רבות, כגון חברות האנרגיה, הובלה והפלסטיקה.



לסיכום, מציינים בהפועלים כי "הנתונים הכלכליים על המשק המקומי אינן תומכות בהמשך עליות לאורך זמן: ההאטה בקצב צמיחת המשק המקומי הולכת ומחריפה, כמו גם ההאטה בצריכה הפרטית ומדדי מצב התעשיה אינם מעודדים, אף הם. קשיים אלה צפויים לבוא לידי ביטוי בתוצאות החברות כבר בדו"חות הרבעון הרביעי של שנת 2008 ואף בהמשך שנת 2009".



בנק הפועלים ובבנק לאומי מזהירים מפני התנודתיות בשווקים ומפני כוונה להשקיע לטווח הקצר- הבינוני. בלאומי מציינים כי "בטווח הקצר תושפע התנהגות השוק המקומי מנתוני מאקרו ומיקרו שהשפעת ההאטה העולמית ניכרת בהם, וכן מעוצמת הפחד בשווקים. התאוששות בשוק צפויה רק לקראת סוף 2009".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully