וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסד של 8.29 מיליארד דולר לסיטי ברבעון הרביעי; החברה תמכור שלוש חטיבות

הדר תדמור

16.1.2009 / 14:02

סיטי תמזג את חטיבת הברוקראז' סמית ברני למורגן סטנלי ותמכור את סיטי פייננשל וניקו אסטס


ענקית הפיננסים (לשעבר סיטיגרופ) רשמה הפסד של 8.29 מיליארד דולר ברבעון הרביעי, ורשמה את השנה בעלת הביצועים הגרועים ביותר שלה אי פעם. הפסדיה נבעו ממשכנתאות שלא שולמו וממשבר האשראי אשר שחק את מחירי האג"ח מגובות המשכנתאות.

הפסדי סיטי הסתכמו ב-1.72 דולר למניה והם מגיעים לעומת הפסד של 9.8 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2007. תוצאות החברה כוללות רווח של 3.9 מיליארד דולר ממכירת חטיבת הבנקאות הגרמנית של החברה.

מניית סיטי צנחה ב-77% בשנה שעברה בוול סטריט. הבנק קיבל סיוע כספי ממשלת ארה"ב בשווי 45 מיליארד דולר.

מנכ"ל סיטי, ויקראם פנדיט, הסכים מוקדם יותר השבוע למכור את חטיבת הברוקראז' סמית ברני לבנק מורגן סטנלי בנוסף סיטי הודיע היום על תוכניתו למכור את חטיבת ההלוואות לצרכנים סיטי פייננשל ואת חטיבת ניקו אסטס היפאנית.

סיטי מתכננת למזג את סמית ברני למיזם ברוקראז' ששוויו 21 מיליארד דולר. העסקה, אשר צפויה להביא לסיטי לרווח של 5.8 מיליארד דולר לפני מס, מגיע פחות מחודשיים לאחר שפנדיט אמר לעובדים בחברה כי אין בכוונתו למכור את החטיבה.

בחודש נובמבר הודיעה סיטי כי תפטר יותר מ-50 אלף עובדים, או כ-14% מכוח העבודה, במסגרת תוכנית קיצוצים דרמטית שנועדה להרגיע את המשקיעים החוששים שאינה עושה מספיק כדי לטפל בבעיות הכספיות שלה. קיצוץ בסדר גודל שכזה יקטין את כוח העבודה העולמי של החברה לכ-300 אלף. בנוסף, הודיע הבנק הרביעי בגודלו בארה"ב במונחי שווי שוק, כי יקצץ את העלויות ב-20% מהשיא.

סבב הפיטורים הנוכחי יצטרף לסבב פיטורים קודם של כ-23 אלף איש, עליו הכריזה סיטי מוקדם יותר השנה. הפיטורים הנוכחיים צפויים לכלול פיטורים רגילים, פיטורים מכורח מכירת חטיבות וכן פרישות ללא גיוסים מחודשים. סיטי מתכוונת להוריד את ההוצאות השנתיות לכ-50 מיליארד דולר ב-2009.

סיטי הפסידה יותר מ-20 מיליארד דולר בארבעת הרבעונים שקדמו לרבעון הרביעי, בשל הימורים כושלים על אג"ח מסוכנות, שמרביתן היו קשורות למשכנתאות. ישנם אנליסטים הטוענים כי סיטי לא תחזור לרווחיות לפני 2010. במסגרת תוכנית החירום של ממשלת ארה"ב למגזר הבנקים, קיבלה סיטי סיוע של 25 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully