וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפוקה התעשייתית בארה"ב נפלה ב-2% בדצמבר; התאוששות מפתיעה בבטחון הצרכנים

סוכנויות הידיעות

16.1.2009 / 18:32

הנפילה בתפוקה התעשייתית - כפליים מהתחזיות; בטחון הצרכנים עלה בינואר - חודש שני ברציפות


התפוקה התעשייתית בארה"ב נפלה בדצמבר בשיעור כפול מהתחזיות, בעקבות קיצוצים בתפוקה שביצעו חברות על רקע המשבר הכלכלי העולמי. ניצול כושר הייצור נפל לרמתו הנמוכה ביותר זה יותר מרבע מאה.

התפוקה התעשייתית בארה"ב נפל בחודש שעבר ב-2%, מסר היום הבנק הפדרלי. תחזיות הכלכלנים היו לירידה של 1%. נתוני חודש נובמבר תוקנו לנפילה של 1.3% - יותר מכפליים מהירידה שעליה דווח במקור. התפוקה התעשייתית בשנת 2008 כולה ירדה ב-1.8% לעומת השנה הקודמת.

ניצול כושר הייצור ירד בדצמבר לרמה של 73.6% - הרמה הנמוכה ביותר מאז אפריל 1983 - לעומת 75.2% בנובמבר. התחזיות היו לירידה מתונה יותר לרמה של 74.5%. מוקדם יותר היום מסר משרד העבודה האמריקאי כי מדד המחירים לצרכן עלה בשנת 2008 ב-0.1% - העלייה השנתית המתונה ביותר מאז שנת 1954.

מנגד, סיפקה היום חזית נתוני המקרו בארה"ב גם חדשות חיוביות, כאשר בטחון הצרכנים התאושש במפתיע החודש, הודות לירידה במחירי הבנזין וציפיות כי הנשיא הנבחר ברק אובמה יצליח לבלום את הדרדרות המצב הכלכלי.

מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וחברת המידע הפיננסי רויטרס עלה במחצית הראשונה של ינואר לרמה של 61.9 לעומת 60.1 בדצמבר - עלייה חודשית שנייה ברציפות. תחזית הכלכלנים היתה לירידה של המדד לרמה של 59.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully