וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיאזמה גייסה עד כה רק 18 מיליון דולר מתוך 44 מיליון דולר שהייתה אמורה לגייס

פז וייסמן

16.1.2009 / 21:40

הסיבה: חוסר יכולת להפיק את המולקולה שפיתחה בכמויות גדולות לייצור המוני



חברת הסטארט אפ מירושלים, כיאזמה (Chiasma), גייסה עד כה מהמשקיעים רק 18 מיליון דולר מתוך 44 מיליון דולר שהיתה אמורה לגייס. החברה קיבלה 11 מיליון דולר כתוצאה מעמידה מוצלחת באבני דרך, בהן הצליחה החברה בניסויים שביצעה על בעלי חיים לפלטפורמת החדרת התרופות שהיא מפתחת. בסבב הגיוס האחרון, השלישי במספר, גייסה החברה רק 7 מיליון דולר - למרות שיעדיה נכון לסוף 2006 היו 44 מיליון דולר. עקב הכישלון בעמידה ביעדי החברה נעשו שינויים בהנהלתה, כאשר גיא יכין, מי שהיה מנכ"ל החברה בשנת 2006, הוחלף בשנת 2008 בידי פרידריק פרייס, שהיה יו"ר אומריקס עד מאי 2008.



דליה מגידו, שותפה כללית בקרן 7 health ventures וחברת מועצת המנהלים של החברה אומרת: "השינוי בהנהלת החברה נובע מהצורך להסיט מהנהלה המתמחה במחקר, להנהלה המתמחה בפיתוח עסקי ובשיווק". לדברי מגידו, הסיבות לכישלון בגיוס ההון נובעות מאי עמידה באבני הדרך, בהן חוסר היכולת לייצר את המולקולה שהחברה מפתחת בכמויות לשיווק המוני. בשל המצב שנוצר, החברה היתה צריכה לעשות שינויים בנוסחת התרופה, מה שהחזיר אותה בחזרה לשלב הניסויים בבעלי חיים ומנע ממנה להמשיך בשלב הניסויים הקליניים.



יחד עם זאת מגידו נשארת אופטימית לגבי גיוס יתר הכסף - 26 מיליון דולר: "אני צופה כי החברה תקבל את יתר הכסף, כאשר טווח הזמן שנשאר לנו הוא השנה הקרובה. נותרו לנו עוד מספר יעדים - להגיע ליציבות, להוכיח בטיחות ולבצע את הניסויים הראשונים בבני אדם, עוד לפני הליך הרישוי ל-FDA. אני מאמינה כי המשקיעים מוכנים לתמוך בחברה כל עוד היא מתקדמת".

כיאזמה פיתחה פלטפורמה למתן תרופות בבליעה ללא אי-הנעימות והסרבול הכרוכים בטיפול על ידי זריקות. תרופות רגילות הנלקחות בבליעה מכילות חומר פעיל נמוך, מגיעות למערכת העיכול - ולא יכולות לעבור למחזור הדם. כיאזמה ניסתה לפתור בעיה זו ולפתח שלוש תרופות שיצליחו לעבור את מחסום דופן המעי בדרך למחזור הדם. המימון ישמש לקידומן של שלוש מולקולות לשלב הפיתוח הקליני, ולהמשך פיתוחה של טכנולוגיית הליבה של החברה. הטכנולוגיה של כיאזמה מבוססת על מחקר של פרופ' שמואל בן ששון, המשמש מדען ראשי בחברה.



כיאזמה הוקמה ב-2002 על ידי גיא יכין, מנכ"ל החממה הטכנולוגית ניות לשעבר, ועל ידי חברת יישום - החברה לפיתוח ומסחור הידע באוניברסיטה העברית. קרן בירד, המשותפת לממשלות ארה"ב וישראל, השתתפה אף היא בגיוס הסיד של בחברה. פעילות המו"פ של כיאזמה מתבצעת בירושלים על ידי 20 עובדי החברה הבת, והצוות הניהולי שוהה בארה"ב בחברת האם, כיאזמה אינק. החברה השלימה סבב גיוס שני של 6.2 מיליון דולר בספטמבר 2005. את הסבב הובילה F2 Ventures לצד האחים עופר היי-טק. כמו כן, השתתפה בגיוס קרן אינומד, המנוהלת על ידי דליה מגידו, שהשקיעה בה כ-2 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully