וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: עשרות אלפי עובדים מפוטרים

נמרוד הלפרן

16.1.2009 / 21:48

בין המפטרות: GE קפיטל, הרץ ו-AMD. סירקט סיטי שפשטה רגל תפטר 30 אלף עובדים. פייזר צפויה לפטר שליש מעובדי המכירות

הפיטורים בשוק העבודה האמריקאי נמשכים, ושורה של חברות בארה"ב הודיעו אתמול על פיטורי עשרות אלפי עובדים בעקבות המשבר הכלכלי העולמי. חברות נוספות צפויות אף הן להודיע על קיצוצים. בין החברות שהודיעו היום על פיטורים - סירקט סיטי, הרץ, ו-AMD. פייזר ו-GE קפיטל צפויות אף הן לבצע פיטורים נרחבים, לפי דיווחים.

הרץ (סימול HTZ), סוכנות השכרת הרכב הגדולה בעולם, הודיעה כי תפטר 14% מכוח העבודה העולמי שלה - 4,000 משרות - בעקבות נפילה בביקוש לשירותי השכרת רכב. עם השלמת גם הפיטורים הנוכחי, יהיה כוח העבודה של הרץ נמוך בשליש משהיה בקיץ 2006.

GE קפיטל, זרוע הפיננסים של ענקית התעשייה ג'נרל אלקטריק, עשויה לפטר בין 7,500 ל-11 אלף עובדים, או לפחות 10% מכוח העבודה, בניסיון לצמצם את הוצאותיה השנה ב-2 מיליארד דולר. כך לדברי גורמים המקורבים לתוכניות החברה, דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.

פייזר, יצרנית התרופות הגדולה בעולם, מתכננת לפטר עד שליש מעובדי מחלקת המכירות - 2,400 עובדים, לפי אדם המקורב למצב, דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל". זאת לאחר שמוקדם יותר החודש הודיעה החברה על פיטורים של עד 800 עובדים במעבדות מחקר של החברה.

יצרנית השבבים AMD הודיעה היום על כוונתה לפטר 1,100 עובדים - 9% מכוח העבודה שלה, זאת בהמשך לקיצוץ של 3% מכוח העבודה עליו הודיעה החברה בנובמבר, ופיטוריהם של 10% מהעובדים בחודש אפריל.

חברת ביטוח הבריאות וולפוינט הודיעה היום כי תפטר 1,500 עובדים, או כ-3.5% מכוח העבודה.

רשת חנויות האלקטרוניקה פושטת הרגל סירקט סיטי הודיעה היום על סגירת כל 567 חנויותיה בארה"ב, ופיטוריהם של 30 אלף עובדים, לאחר שלא הצליחה למצוא קונה לרשת או לממן מחדש את חובותיה בשל מחנק האשראי ונפילה במכירותיה.

סירקט סיטי, אשר היתה קמעונאית האלקטרוניקה הגדולה ביותר בארה"ב עד אמצע שנות ה-90, הגישה בחודש נובמבר בקשה להגנה מפני נושים (צ'פטר 11) לקראת פשיטת רגל. באותה עת, הודיעה החברה על כוונתה לסגור 155 חנויות - יותר מחמישית מסניפיה בארה"ב - ועל פיטורי 17% מכוח העבודה.

שוק העבודה האמריקאי איבד 524 אלף משרות בחודש דצמבר, מסר בשבוע שעבר משרד העבודה האמריקאי. בשנת 2008 כולה איבד שוק התעסוקה 2.59 מיליון משרות - המספר הגדול ביותר מאז שנת 1945 - מהם 1.9 מיליון בארבעה החודשים האחרונים של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully