וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכן הק.ג.ב לשעבר, אלכסנדר לבדב, מעוניין לרכוש את העיתון הלונדוני "איוונינג סטנדרד"

סוכנויות הידיעות

17.1.2009 / 12:21

באם הרכישה תצא לפועל, תהיה זו הפעם הראשונה בה אוליגרך רוסי מחזיק באחד העיתונים המובילים בבריטניה


המיליארדר הרוסי אלכסנדר לבדב מעוניין לרכוש את העיתון הלונדוני הוותיק "איוונינג סטנדרד". בכך יהיה סוכן הק.ג.ב לשעבר לאוליגרך הרוסי הראשון המחזיק באחד העיתונים המובילים בבריטניה, דיווח "גרדיאן".

לבדב צפוי לרכוש 76% מהעיתון, נתח שליטה, מידי הלורד רותרמור, המחזיק בנתח כיום באמצעות השליטה בחברת דיילי מייל אנד ג'נרל טראסט (DMGT). חברת אסושיאייטד ניוזפייפרס מחזיקה ביתרת העיתון, ותמשיך להחזיק בנתח זה. יבגני לבדב, בנו של אלכסנדר, החי בלונדון, צפוי היה לחתום על העסקה במהלך סוף השבוע, לאחר שנה של מגעים חשאיים.

סביר להניח כי הדרגים הגבוהים בממשל הבריטי דנו בעסקת מכירת "סטנדרד" למרגל רוסי לשעבר. עם זאת, לבדב ידוע בהתנגדותו לשלטון הרוסי ובעימותים עם ולדימיר פוטין, ראש ממשלת רוסיה ולשעבר נשיאה. בשנת 2003 ניסה להתמודד נגד יורי לוז'קוב בבחירות על עיריית מוסקווה. הוא הפסיד ללוז'קוב, שנחשב לאחד ממקורבי הקרמלין. לבדב אף מחזיק בעיתון הרוסי "נובאיה גאזטה", אחד העיתונים הבודדים ברוסיה המביעים עמדות אופוזיציוניות לממשל.

לבדב אמר לגרדיאן כי אין לו כל כוונה להתערב בפוליטיקה בריטית, אם יהיה הבעלים החדש של ה"סטנדרד". "ההשפעה שלי תהיה אפסית", אמר, והבטיח כי אין בכוונתו להתערב בעריכת העיתון. לבדב מעוניין להקים ועדה מייעצת לעיתון, שעשויה לכלול דמויות פוליטיות ידועות, כמו מיכאיל גורבצ'וב, לשעבר נשיא רוסיה, וידיד אישי של לבדב, כמו גם ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, נשיא צרפת לשעבר ז'אק שיראק, ועורכים בכירים בעיתונות הרוסית.

לא ידוע כמה לבדב, שדורג במקום ה-39 ברשימת עשירי רוסיה ב"פורבס", אמור לשלם עבור "סטנדרד". שוויו של לבדב מוערך ב-3.1 מיליארד דולר, אך הוא דיווח שבעקבות המשבר, ירד שוויו כעת ל-2.5 מיליארד דולר. לבדב מחזיק באחד הבנקים הגדולים ברוסיה, בנתח של 30% בחברת התעופה הממשלתית של רוסיה, אירופלוט, ובנכסים נוספים.

לבדב אמר כי ברור לו שלא יהיה קל להחיות מחדש את התפוצה הירודה של "סטנדרד", אך אמר ל"גרדיאן" כי הוא מעוניין להחזיק בעיתון כיוון שברוסיה עצמה, בה הוא נמנה עם מתנגדי הקרמלין, הוא מיצה את יכולות ההוצאה לאור שלו. "הרכישה הזו אינה קשורה לרווח. יש דרכים אחרות להרוויח – זו דרך טובה להפסיד כסף", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully