וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צניעות בהסתדרות? הנכס שנרכש עבור היו"ר, עופר עיני: דירה ב-340 אלף דולר בצפון תל אביב

גידי וייץ

17.1.2009 / 12:54

הדירה, בבניין מפואר בצפון העיר, נרכשה כדי שעיני לא ייאלץ לנסוע בכל יום לביתו בבאר שבע


מאיר יערי היה מראשי תנועת השומר הצעיר ויחד עם יעקב חזן נחשב למנהיג מפ"ם. הוא היה איש צנוע, בעל אמונה יוקדת בסוציאליזם, ולכן זה קצת מצחיק ששמו הונצח דווקא ברחוב באחת השכונות הנוצצות של צפון תל אביב, "כוכב הצפון". מה שעוד יותר אירוני הוא שלשכונת היוקרה הצטרף בשנה שעברה תושב חדש: יו"ר ההסתדרות עופר עיני.

עיני לא גר באילת, גם לא בראש הנקרה. הוא ומשפחתו גרים בבאר שבע, מרחק נסיעה של שעה ורבע ממשרדיה הראשיים של ההסתדרות החדשה בתל אביב. אבל כדי שהיו"ר המסור לא ישרוף את הכבישים עם סיום יום העבודה, החליטו בהסתדרות לרכוש לשימושו דירה באחד הבניינים המפוארים בשכונה הצפונית. קודמו בתפקיד, עמיר פרץ, לא נהנה מהפריווילגיה הזאת.

איך מסבירים את סידור המותרות הזה בהסתדרות? הכל עניין של זכויות העובד. "יו"ר ההסתדרות מתגורר בעיר באר שבע ומקום עבודתו בתל אביב", מוסר דוברו של עיני, אייל מלמה. "מאחר שהוא עובד באופן קבוע משעות הבוקר עד שעות הלילה המאוחרות, הוא זכאי על פי נוהלי ההסתדרות, כיו"ר הארגון, ללינה קרוב למקום העבודה".

אבל למה בדירה, ועוד באזור כל כך יקר בתל אביב?

"תחשיב כלכלי שערך אגף הכספים בהסתדרות העלה שהדרך הזולה ביותר לענות על צרכיו של היו"ר היא רכישת דירת שירות, והדירה נרכשה בסכום של 340 אלף דולר לפני כשנה וחצי. בדיעבד מתברר שהרכישה הוכיחה את עצמה משום שערכה של הדירה רק עלה, כך שלמעשה נחסכו הוצאות גבוהות יותר שהיו עלולות להיות בגין לינה בבתי מלון באופן יומיומי או בדירה שכורה, זאת משום שהדירה שנקנתה מחזירה את ערכה. יתרה מזאת, יו"ר ההסתדרות סבור כי ראוי יותר, מהבחינה הציבורית, ללון בדירה ולא בבתי מלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully