וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקבינט מכונס לדון בהפסקת אש; מרקל, בראון וסרקוזי יגיעו מחר לתמוך במהלך

ברק רביד

17.1.2009 / 20:40

הקבינט המדיני-ביטחוני דן הערב בהצעה להפסיק את האש באופן חד-צדדי בתמיכה מצרית וללא הסדר עם החמאס



הקבינט המדיני-ביטחוני מכונס הערב (שבת) בקריה בתל אביב כדי לדון בהצעה להפסקת אש חד צדדית של ישראל ברצועת עזה. ישראל החליטה כי המבצע יופסק חד-צדדית בלבד ותוך תמיכה של שני הסכמים עם ארה"ב ומצרים ולא באמצעות הסדרה עם חמאס, נוסח הסכם הרגיעה.



מחר תגיע קבוצה של מנהיגים זרים לביקור בישראל, כדי לתת גיבוי להפסקת האש. המנהיגים שיגיעו - נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון - ישתתפו במפגש שיקיים מחר נשיא מצרים חוסני מובארק בשארם א-שייח' יחד עם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן). לאחר מכן יגיעו לישראל וייפגשו עם ראש הממשלה, אהוד אולמרט. ייתכן שאלה השלושה יצטרפו גם ראש ממשלת איטליה סילוויו ברלוסקוני, וראש ממשלת ספרד חוסה לואיס ספאטרו.



אתמול חתמו שרת החוץ ציפי לבני ומקבילתה האמריקאית קונדוליזה רייס, על מזכר הבנות ביטחוני-מודיעיני בנוגע לטיפול ומעקב משותף בנתיבי הברחות הנשק מאיראן לרצועת עזה, שעיקריו פורסמו ב"הארץ". בין השאר, ארה"ב התחייבה לפעול בשיתוף עם נאט"ו ועם גורמים נוספים כדי לטפל בסוגיית הברחות הנשק ומשלוחי הנשק לחמאס ולשאר ארגוני הטרור ברצועת עזה דרך הים התיכון, מפרץ עדן, ים סוף ומזרח אפריקה. כמו כן, ישראל וארה"ב יגבירו את שיתוף הפעולה המודיעיני לגבי נתיבי הברחות הנשק לרצועת עזה, והאמריקאים יאיצו את מאמציהם לאימון והענקת סיוע לוגיסטי לכוחות ביטחון באזור בכל הנוגע לאיתור והריסת מנהרות.



שר החוץ המצרי, אחמד אבו-ריט, אמר היום שארצו אינה מחוייבת להבנה שאליה הגיעו ישראל וארצות הברית בנוגע לטיפול בהברחות בגבול בין מצרים לרצועה. "אין לנו שום מחוייבות כלפי המזכר הזה", אמר אבו-ריט, "איננו יודעים עליו דבר והוא כלל לא נוגע לנו".



בכירי חמאס המשיכו היום להצהיר כי ימשיכו בלחימה, כל עוד דרישות הארגון לא נענו. איש הארגון בביירות, אוסאמה חמדאן, אמר כי "היום משלחת חמאס תגיע לקהיר. ברור שאין לנו שום דבר חדש להציע. לא נחזור לנקודת ההתחלה של הדיאלוג. או שנקבל את מה שאנחנו רוצים, או שהעימות הקרקעי ימשיך. הוא הוסיף כי היוזמה הישראלית להפסקת אש חד צדדית, שהועלה במקביל למגעים הבינלאומיים, חותרת תחת המתווכים המצרים.



שר הביטחון, אהוד ברק אמר היום כי "בתום שלושה שבועות של מבצע 'עופרת יצוקה', אנחנו קרובים מאוד להשגת היעדים והשלמתם בהסכמות מדיניות". בביקור במפקדת חטיבת הצנחנים אמר אמר ברק, כי "צה"ל וכוחות הביטחון מבצעים את המשימות באופן מרשים, כדי להביא לשינוי המציאות כאן בדרום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully