וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפסקת האש תצא לתוקף בשעה 02:00; אולמרט: צה"ל ייסוג רק לאחר הפסקה מוחלטת של ירי טילים מעזה

TheMarker

17.1.2009 / 23:13

אולמרט: "אם החמאס ימשיך בלחימה, ישראל תגיב במלוא העוצמה"



"החל משעה 02:00 מדינת ישראל תינצור אש", כך אמר ראש הממשלה, אהוד אולמרט, לאחר ישיבת הקבינט שהתכנסה היום, שבת, בערב. "אם החמאס ימשיך בהתקפותיו, ישראל תגיב בכל העוצמה".



"המערכה הצבאית עם נחישות ואומץ הביאה להישגים וחיזקה את כוח ההרתעה מול אלו המאיימים עליה.
היה זה דווקא העורף שידע לתת בסיס איתן שנתן לצה"ל את הכוח להמשיך בלחימה. הממשלה והאזרחים ידעו ליצר סבלנות וכוח עמידה שאיפשרו לדרג המדיני לקבל את החלטות הנכונות. ישראל פעלה באופן מקצועי".



"לצד ההצלחות יש לזכור את הנופלים למען השגת מציאות טובה יותר. 3 מתושבי הדרום ו-10 חיילים.
ליבנו עם בני המשפחות. אנו שולחים איחולי החלמה לאזרחי הצפון ומשפחות החיילים".



הגענו להבנות בינלאומיות חשובות מאין כמותן. במהלך יום שישי חתמנו עם ארה"ב מסמך הבנות לנקיטת הצעדים הדרושים - למניעת חדירה לעזה".



"היום קיבלתי טלפונים ממשלת בריטניה, איטליה, גרמניה וצרפת בו הם מביעים האהדה. החמאס השתלט בכוח על רצועת עזה. פעל כאשר האוכלוסיה הפלשתינאית היא מגן אנושי ופעל בחסות מסגדים וגני ילדים כאשר ההפלשתנאים בני ערובה".



"איראן ניסתה לשכפל את שיטותיה עם החיזבאללה דרך עזה. הם שגו, הם הופתעו. ישראל הוכיחה להם ביטוי לעוצמה. במהלך המבצע ישראל נמנעה עד כמה שניתן לפגוע באוכולוסיה האזרחית. נמנענו מלפעול ואין הרבה מדינות שהיו פועלים כמונו. אין לנו בעיה עם אזרחי עזה. אנו נלחמים לחזון של שתי מדינות שכנות".



"ברצוני להביע הערכה לארגונים הבינלאומיים שפעלו ללא לאות, ישראל תמשיך לפעול בשיתוף פעולה עימם למען אוכלוסית עזה. הקבינט החליט להכריז על הפסקת אש. החל מ-02:00 תיצור ישראל. מדובר בהסכמות בינלאומיות. אם יחליטו אויבנו כי הם מעוניינים להמשיך לחימה, אם החמאס ימשיך בלחימה, ישראל תגיב במלוא העוצמה.



מנהיגי החמאס לא האמניו כי ישראל תצא למבצע כזה ערב בחירוצ, ולא האמין לעוצמה.



אם חמאזס ימשיך בליחימה הוא יופתע ושב, ואני לא מציע לחמאס לנסות אותנו.



המאצים לשחרור גלעד ימשכיו גם אחרי המצבע. ישראל פועלת נאושות להביא אותו הביתה. ורמ רק שגלעד נמצא בראש מעיינינו. כולי תקווה שנזכה לראשותו בקורב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully