וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגינו ביטחון, התמידו, ונסו להתחנף קצת

אבינועם שחר

18.1.2009 / 7:07

מדריך מקוצר לבעלי עסקים ויזמים שרוצים להגיע לתקשורת * טור שלישי בסדרה



>> לא צריך קשרים בשביל להגיע לתקשורת. כלומר, אם אין לכם קשרים ניתן ליצור אותם. צריך גם סיפור טוב, ויש לתפוס את העיתונאי הנכון ולדבר אל לבו.

כבר כמה שבועות שאנו מלווים בטור זה את עינת לבנה (דמות פיקטיווית) בקמפיין יחסי הציבור העצמאי שלה לחנות התכשיטים שפתחה ברעננה. עינת תכננה אירוע השקה לחנות, אליו תזמין מפורסמים ועיתונאים. היא הכינה חומרים נלווים: הודעה לעיתונות, תמונה, תכשיט מתנה לסלבס. עכשיו כל מה שנותר לה לעשות הוא להזמין עיתונאים. לשם כך היא הכינה רשימה של העיתונאים הרלוונטים לכיסוי העסק שלה.



הערה טכנית: מומלץ לפנות לעיתונאים במייל להציג בשישה משפטים את הסיפור שלכם ולצרף לו את ההודעה לעיתונות והתמונות. אם אינכם מקבלים תגובה אל תחכו, למחרת כבר אפשר להתקשר. באנגלית קוראים לזה pitch - זורקים לעיתונאי את הרעיון לכתבה. עינת צריכה לנצל את הזריקה שלה כדי לקדם את פתיחת החנות שלה. הנה כמה טיפים שעשויים לסייע בהתקשרות עם עיתונאים:



הכינו תסריט שיחה - יש יראת כבוד לאדם שעשוי להרים למעלה או להוריד למטה. לכן אני ממליץ, שאם אתם מתרגשים, תכתבו תסריט שיחה.



הכירו בחשיבות האדם אתה מדבר - קצת חנופה לא מזיקה. קראו מאמרים או צפו בכתבות שעשה והתייחסו אליהן בשיחה. עינת יכולה לומר למשל, "אהבתי את מה שכתבת". מניסיון, זה עובד.



אחרי היכרות ראשונית לומר את משפט המחץ - חשבו מה אתם יכולים לומר לעיתונאי שיפתה אותו להקשיב לכם. עינת יכול לומר "דווקא בתקופת המשבר החלטתי לפתוח חנות חדשה לתכשיטי יוקרה מפנינים, זהב ויהלומים". או "אני פותחת חנות תכשיטי יוקרה ויהיו שם מפורסמות כמו אילנית לוי ומיכל אמדורסקי."



אם אומרים לא, לעבור לעיתונאי הבא - התקשורת היא שוק תחרותי. אם אחד אומר לא, זה לא אומר שהבא לא יגיד לה כן.



התמדה, סבלנות - אל תתביישו. תהיו נודניקים. אבל חביבים. עינת החליטה שעד שהיא לא מקבלת לא סופי מעיתונאי היא לא מרפה ממנו. אם עיתונאי אומר לה "נראה", "לא יודע", "אני צריך לדבר עם העורך", חובה לחזור אליו כדי לוודא אם הוא מפרסם את הסיפור.



אם עיתונאי חוזר אליך תן לו מענה מהיר - התקשורת היא עסק קריזיונרי, כתבות קמות ונופלות בשניות. במקרה של עינת, מפרסם משך מודעה שהיתה אמורה להיכנס והתפנה מקום. על שולחן העורך נמצא הקומוניקט של עינת והוא צריך להשלים מידע. אם עינת לא תענה מיד הכתבה לא תתפרסם.



הסיפור שלכם הכי טוב - כאן זה עניין של גישה. אם אתם מדברים עם עיתונאי בטון מתנצל וחלש הוא לא יקשיב לכם. חשוב שתבואו לשיחה עם הביטחון המלא שאם הוא לא מפרסם את הסיפור שלכם הוא מפסיד והמתחרה שלו יזכה.



עבודה מועילה עם התקשורת היא עניין שמגיע עם ניסיון. כל בעל עסק, עורך דין, אמן, סופר - יכול להיות איש יחסי הציבור הטוב ביותר של עצמו אם רק יקדיש לכך זמן, סבלנות ונכונות ללמוד. זכרו, תקשורת לומדים תוך כדי הסתערות.



-



הכותב הוא מנכ"ל משרד יחסי הציבור ביט תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully