וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון קדם שיפר את הצעת הרכש למתמ בכ-25% ל-20.8 שקל למניה

שרית מנחם

18.1.2009 / 7:07



>> שמעון (צ'אפאי) קדם החליט לשפר את הצעת הרכש שלו למשקיעים. ביום חמישי הודיעה מתמ, חברת הנדל"ן המניב בשליטתו (88%), שהיא מעלה את הצעה הרכש למניות מ-16.15 שקל ל-20.8 שקל למניה. שיפור ההצעה מייקר את ההצעת הרכש ל-7.8 מיליון שקל.

לקדם, איש פיננסים ותיק, לא מיוחסות כוונות טובות בכל מה שקשור לבעלי המניות שלו. למרות השיפור, המחיר שקדם מציע עדיין נמוך ב-50% מההון העצמי של החברה. מניית מתמ סובלת מסחירות נמוכה מאוד, החברה לא חילקה דיווידנדים כבר שנים, וגם אין לו תוכניות לחלק דיווידנדים בשנים הקרובות. אם כך, מדוע משפר קדם את הצעתו?



ייתכן שהדבר קשור לשותף העיקרי של קדם, הראל פיא - שמחזיק ב-6.8% מהחברה. כדי שקדם יוכל למחוק את החברה מהמסחר עליו לאסוף כ-7% נוסף ל-88% שברשותו. הסכמה של הראל פיא להצעה היתה מאפשר לקדם להגיע לאחזקה של כ-95% ממניות מתמ, כאשר את היתרה הוא יוכל לרכוש בהצעה כפויה.



עם פרסום הצעת הרכש הראשונה, ב-4 בינואר, הראל פיא הודיע כי הוא נענה להצעה וקדם בוודאי היה מרוצה. למרות זאת ייתכן כי בימים האחרונים אותת הראל פיא לקדם כי הוא רוצה יותר בשביל מניותיו וקדם נאלץ לפרסם הצעה משופרת. ב-21 בינואר יתקבלו תוצאות הצעת הרכש.



לאחר שאיבדה 72% בשנה החולפת, שוויה של מתמ צנח ל-56 מיליון שקל. החברה מחזיקה בנכסים מניבים באזור המרכז שנהנים מתפוסה מלאה. בין הנכסים הבולטים של מתמ - מבנה בית המשפט לתעבורה, יחידת המחשוב של בנק הבינלאומי ברחוב שוקן בתל אביב ומכללת תלפיות בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully