וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמח בנפקו סטאר: חמישה דירקטורים התפטרו בטענה שבעלי השליטה לא עומדים בהתחייבויות

מאת מיכאל רוכוורגר

18.1.2009 / 7:07

לטענת הדירקטורים, וורלד גרופ קפיטל ואבירם דולינגר היו אמורים להזרים לחברה מיליון שקל מדי רבעון. היעדר הנזילות מסכן את המשך פעילות החברה



>> ביום חמישי האחרון התפטרו מדירקטוריון חברת הנדל"ן והאנרגיה החלופית נפקו סטאר (לשעבר טוביאס תכשיטים) הדח"צים רמי פריאנט וסיגל גרינבוים, וכן הדירקטור אבנר בן ארי.



הם הצטרפו בכך לדח"צ רונן רוזין שהתפטר ביום ראשון שעבר ולדירקטור אלכס פחמן. הסיבה להתפטרות הדירקטורים נעוצה לטענתם באי עמידת חלק מבעלי השליטה בה - חברת וורלד גרופ קפיטל ואבירם דולינגר - בהתחייבותם כלפי החברה לפי שטר התחייבות להעביר לנפקו סטאר מיליון שקל מדי רבעון, כל עוד לא יוסדר נושא החזר החובות לחברה מגורמים שונים בסך כ-9 מיליון שקל. אחרת תתקשה החברה לעמוד תזרימית בפעילות שוטפת, מכיוון שנכון להיום יש לה הון עצמי של כ-40 מיליון שקל, אך קופת מזומנים ריקה.

אחת החייבות העיקריות לנפקו סטאר היא חברת הנדל"ן א.ליבנטל אחזקות, שנפקו פתחה נגדה בהליכים משפטיים לצורך גביית חוב בסך 5.5 מיליון שקל.



במכתב התפטרות מציינת גרינבוים כי "לנוכח אובדן האמון בהנהלת החברה, שלא פעם פעלה לכאורה בניגוד עניינים, כמו גם תחושותי, כי פרטים מהותיים בדבר עסקיה של החברה לא הובאו בפני הדירקטוריון כנדרש - נמנעה ממני הלכה למעשה היכולת למלא את תפקידי כדח"צית".



בן ארי מציין במכתב ההתפטרות שהגיש כי לפני כשבוע, בישיבת הדירקטוריון האחרונה של נפקו סטאר, הפגין אחד מבעלי המניות העיקריים התנהגות בוטה כלפי חברי הדירקטוריון. "בעל מניות מהותי דורך עלינו ומכופף את ידינו, ואני אישית לא אשב במקום שבעל מניות מתנהג כך", אמר בן ארי באותה ישיבה.



דולינגר אמר ל-TheMarker כי אינו מכיר שטר התחייבות שהעניק כדי להזרים את החוב, אלא ציין שבעלי המניות התחייבו לערוב לחוב ברגע שהיקפו הסופי יתגבש. שכן לדבריו מתקיימת התדיינות בין הצדדים המעורבים, ואין החלטה סופית.



בתוך כך דיווחה נפקו סטאר לבורסה ביום חמישי שנודע לה כי בכוונת וורלד גרופ קפיטל ודיזינגוף 176 תל אביב של דולינגר להעמיד לה בימים הקרובים, לאחר השלמת הסדר בין בעלי המניות, הלוואה בסך 690 אלף שקל אחרי ניכוי התחייבות החברה כלפיהם בסך 310 אלף שקל.



וורלד גרופ קפיטל נרכשה ביולי 2007 כשלד בורסאי בידי קבוצת משקיעים פרטיים והחזיקה עד לדצמבר 2007 ב-14% מקופת הגמל גדיש. בתחילת 2008 חברה קבוצת רוזין עם לאון גולדשטיין לגרעין השליטה בנפקו סטאר. בהמשך הצטרף דולינגר לגרעין השליטה בנפקו באמצעות התחייבות להזרים לחברה כ-10 מיליון שקל.



מלבד האחזקה במניות ליבנטל, מחזיקה נפקו במגרש שרכשה ב-15 מיליון שקל על גבול תל אביב-רמת גן-גבעתיים בשטח של כשלושה דונמים המיועד למסחר ומשרדים, כשבכוונתה לתור אחר רכישת מגרשים נוספים.



ואולם את עיקר האופטימיות בנפקו תולים בתחום האנרגיה המתחדשת, עם אחזקה של 25% מחוות טורבינות הרוח היחידה בישראל בתל עסניה ברמת הגולן. החווה עומדת לפני שדרוג, שיגדיל את הכנסותיה (שכיום הן 300 אלף דולר בשנה) ב-5 מיליון דולר בשנה. לשם כך פועלת וורלד גרופ יחד עם שותפים לגיוס 20-25 מיליון דולר.



מנכ"ל נפקו עודד בנימין סיפר כי וורלד גרופ ושותפיה מנהלים כיום דיונים לחיזוק הבטוחות שנדרשו בידי בנק מרכנתיל דיסקונט שהעניק להם הלוואה בסך 16 מיליון שקל לרכישת מניות נפקו סטאר. לדבריו, החברה מקבלת פניות מגורמים שונים המעוניים לכהן בה כדירקטורים.



מניית נפקו סטאר צנחה ביותר מ-60% בשנה האחרונה, והחברה נסחרת לפי שווי שוק של 27.6 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully