וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר 16 שנה נפסק: המדינה התרשלה בפיקוח בחוף ותפצה מתרחץ שנפגע ב-7 מיליון שקל

מאת נורית רוט

18.1.2009 / 7:07

העליון הפחית מיליון שקל מהפיצוי המקורי



>> בית המשפט העליון קבע כי מדינת ישראל ועיריית הרצליה התרשלו בפיקוח על חוף סידני עלי בהרצליה, ולכן הן אחראיות לפצות אדם שנפצע קשה בעת ששחה בחוף. כיום, 16 שנים לאחר האירוע, יקבל הנפגע, ארי כץ, פיצוי של 7.3 מיליון שקל.

כץ נפצע ב-93', אחרי כשתוך כדי שחייה נחבט ראשו בסלעים שבתוך המים. הוא הפך לנכה 100% ונותר משותק לצמיתות. בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל לפני שנתיים את תביעתו וחייב את עיריית הרצליה ואת המדינה, יחד עם חברת הביטוח אליהו, לפצות את כץ בסכום של 15.3 מיליון שקל, שהועמדו לאחר ניכוי 30% בגין אשם תורם מצד כץ, ותשלומים למוסד לביטוח לאומי, על כ-8.3 מיליון שקל.



המחוזי קבע כי העירייה התרשלה בכך שלא הציבה בחוף שילוט הולם כדי ליצור הפרדה ברורה בין החוף המוכרז לחוף שאינו מוכרז, מה שגרם לבלבול. ביחס למדינה, נקבע כי התרשלה בכך, שעל אף ביקורים תכופים בחוף, לא הורתה על שינוי או הוספת שילוט, ולא הכריזה על הקטע הלא מוכרז כחוף מסוכן, למרות המפגעים שהיו בו.



בערעור לעליון טענו העירייה והמדינה כי אינן אחראיות לתאונה וכי לא היתה התרשלות מצדן. השופט אליעזר ריבלין, אליו הצטרפו השופטים עדנה ארבל ויוסף אלון, דחה את ערעורן של העירייה והמדינה ביחס לאחריותן.



באשר לגובה הנזק שעליו ערערו הצדדים קבע ריבלין כי "המחוזי בחר להעריך את הפיצוי קרוב לרף הגבוה ביותר" והפחית מהפיצוי שנפסק כמיליון שקל בגין מספר מרכיבי נזק (כגון הפסד השתכרות) בהם לדעתו "נפל משגה עקרוני". כץ יוצג על ידי עו"ד אבי לוטן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully