וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דייגים שמשתמשים ברשת וירטואלית - מוכרים יותר

מאת טלי חרותי-סובר

18.1.2009 / 7:07

שליחה של אימייל בודד הצילה את מכירות הדגים של משק דובקין המופגז, שסבל מירידה במספר הלקוחות מאז החלה הלחימה בעזה. היכולות המוכחות של שיווק ויראלי בזמן מלחמה



>> "רקטה שנפלה 300 מטר מהמשק, שלושה שבועות ללא עבודה ומאות קילוגרמים של דגים שהושמדו", כך מתאר חיים דובקין, את המציאות בתחילת הלחימה בעזה.

יותר מ-20 שנה משווקים המושבניקים מתקומה, 5 ק"מ מגבול עזה, דגי מאכל. העסק מספק עבודה ללא פחות משבעה בני משפחה המתוגברים בפועלים תאילנדים. הלקוחות הנאמנים היו אולמות אירועים ומסעדות מאזור הנגב הצפוני, וגם אנשים פרטיים שבאו לקנות דגים טריים לשבת.



כשהחל המבצע שבת המקום ממלאכה. "הגענו בשעה שמונה בבוקר עד שבע בערב ונכנסו אלינו אולי שניים-שלושה לקוחות בלבד, שגם הם הגיעו בשביל להוכיח תמיכה" מספר חיים דובקין, דור שני למגדלי דגים, "אולמות נסגרו, המסעדות הפסיקו לפעול ולקוחות פרטיים מעדיפים להיות באזור ממוגן.



"עוד לא עשינו בדיקת נזקים כלכלית אבל מדובר בהרבה כסף. דג טרי צריך להימכר בתוך חמישה ימים אחרת הוא הולך לפח".



ברבוניות בנקודות חלוקה



הדברים השתנו כשבת משפחה מהמרכז הציעה לשלוח מייל בתפוצה גדולה בחברת ההיי-טק בה היא עובדת ולהציע קנייה מרוכזת של דגים שיגיעו למרכז. המייל הופץ ומשפחת דובקין הופתעה מההיענות. "הבנו שאפשר להרחיב את המעגל והכנו מייל, שכולל פרטים, מחירון ודף הזמנה" מספר דובקין, שלומד מינהל עסקים באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.



בתוך שעות הוכיח השיווק הוויראלי את יכולותיו. המשפחה "הופצצה" במאות שיחות טלפון ומיילים. "אני לא עונה חצי שעה לנייד ויש לי 60 הודעות והתיבה נסתמת", מספר דובקין, "זה לא יאומן. כולם רוצים לקנות".



ההצלחה הגדולה תפסה את מגדלי הדגים לא מוכנים, אבל הם התעשתו במהירות. שתי בנות משפחה גויסו לענות על מאות הפניות, לקבל את ההזמנות ולהסדיר את אופן ההגעה. כיוון שלא ניתן היה להגיע לכל לקוח עד הבית החליטו הדובקינים לקבוע מקומות חלוקה מרכזיים. "קבענו נקודה בכל אזור (שרון, תל אביב, ירושלים וכדומה) והודענו לאנשים לבוא לקחת ביום ובשעה מסוימים", מספר חיים דובקין. "העמסנו את הדגים המוזמנים על משאית הקירור ויצאנו לדרך".



המפגש עם הלקוחות חימם לדבריו את הלב. אנשים נהנו מן הסחורה אך גם מהיכולת לעזור למשק שפרנסתו נפגעה. "אחרי שבועות של שביתה מאונס אנחנו עובדים פתאום כל היום, ועדיין לא מגיעים לכולם", הוא מספר. "ההתגייסות פשוט מרגשת".



האם המכירה ללקוחות הפרטיים במרכז תפצה באמת על השבועות והסחורה האבודה? דובקין עוד לא יודע. "אחרי המלחמה נשב ונעשה את החישובים. בינתיים אנחנו פשוט שמחים לעבוד ולמכור".



תמשיכו לנקוט בשיטה הזו גם אחרי המלחמה?



"יתכן. המלחמה עשתה נזק, אבל גילתה לנו ערוץ מכירה נוסף שלא היינו חושבים עליו בלעדיה. אבא שלי הקים את העסק לפני יותר מ-20 שנה ואנחנו מתנהלים בשיטות המוכרות והידועות לנו, אבל המצב הכריח אותנו לחשוב בצורה אחרת כדי לשרוד. אני שמח שעם ישראל כל כך עוזר לנו".



לפרטים והזמנות: 4747376-054 (ליאת), 4959092-054 (חיים). ניתן לשלוח למייל: ahimdubkin@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully