וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל עוזבת את מגדלי עזריאלי

מיכאל רוכוורגר

18.1.2009 / 9:13

מסימני המשבר: החברה מעתיקה את משרדי אפריקה תעשיות לקרית מלאכי, בצעד שיחסוך לה מאות אלפי שקלים בשנה

לאחר שבשבוע שעבר הודיעו ראשי אפריקה ישראל - נדב גרינשפון, איזי כהן וצביה לבייב-אלאזרוב - על ויתור של 10% משכרם ב-2009 בסך מצטבר של 432 אלף שקל, הוחלט בחברה לקצץ בהוצאות שכר הדירה.

כחלק מצעדי התייעלות והחיסכון, לנוכח חשיפתה של אפריקה לנדל"ן בארה"ב וברוסיה, הוחלט לפנות את המשרדים המפוארים של החברה-הבת אפריקה ישראל תעשיות במגדל העגול של מרכז עזריאלי בתל אביב.

משרדי אפריקה תעשיות יועתקו לשטח מפעל החברה-הבת פקר פלדה בקריית מלאכי. במקביל תשכור החברה משרד קטן ברמת גן, בסמוך לבניין המשרדים שבו נמצא משרדו של לב לבייב בבורסת היהלומים ברמת גן. להערכת מקורות בשוקי ההון והנדל"ן, צעד זה יביא לחיסכון של מאות אלפי שקלים בשנה בשכר דירה ובמקביל יחסוך גם בהוצאות נלוות, כגון חנייה ודלק.

במקביל קיבלו החברות-הבנות האחרות באפריקה הוראה לבדוק מחדש ולבטל הסכמי שכירות למשרדים, במיוחד בתל אביב. במגדלי עזריאלי שוכנים משרדי הנהלת זכיינית רכבת הקלה MTS, שבה שותפה אפריקה ישראל (20%) עם חברות כמו סימנס ואחרות, וכן שוכנים שם גם משרדי החברה-הבת של דניה סיבוס IMB, האמורה לבצע את עבודות התשתית והקבלנות של הרכבת הקלה. ראשי דניה סיבוס מתכננים להעתיק את משרדי IMB למשרד הראשי של החברה באור יהודה.

המגמה: לצאת מתל אביב

הנהלת קבוצת אפריקה ישראל יושבת כיום בבניין משרדים ביהוד. משרדי הנהלת החברה משתרעים על שתי קומות. בעבר בחנו ראשי אפריקה ישראל את האפשרות להעתיק את משרדי הנהלת החברה לבניין מגדל הקריה בתל אביב, שבשבוע שעבר פורסם על מכירת האחזקות בו למשקיעים אירופאים.

הנהלת דניה סיבוס יושבת בבניין משרדים באזור התעשייה של אור יהודה. גם המפעל וההנהלה של חברת הטקסטיל גוטקס יושבים באזור התעשייה של אור יהודה. לפי ההערכה, העלות הכוללת של תשלומי שכר הדירה השנתיים של כל החברות מסתכמת במיליוני שקלים, כשחלק מהמשרדים נמצאים בבעלות אפריקה נכסים.

צעדים אלה מצטרפים לצמצום הפעילות של אפריקה בעולם, מכירת מטוס מדגם בומברדייר 5,000 על ידי החברה-הבת אפי פיתוח תמורת 46 מיליון דולר וצמצום בכוח האדם, כחלק מהתמודדות עם המשבר.

דובר אפריקה ישראל אמר בתגובה כי "חיסכון הוא נר לרגלנו בתקופה זו, ואנו עושים הכל כדי להתייעל על פי צו השעה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully