וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגז שהתגלה יספק את ישראל עשרות שנים"

ערן אזרן

18.1.2009 / 15:01

תשובה: "זו אחת התגליות הגדולות בעולם. לא נהיה מדינה תלותית בכל מה שקשור לגז - נוכל אפילו לייצא"

"קבוצת דלק היתה מכבדת את כל ההתחייבויות שלה בכל מקרה - גם בלי תגלית הגז היום", כך אמר הבוקר יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק. "זה 40 שנה עמדתי תמיד מאחורי כל ההתחייבויות שלי - גם כאשר לא הייתי צריך. יש לנו קבוצה עסקית מגוונת עם פעילויות של ים, חשמל, בתי זיקוק, הפקת גז ותחומים נוספים - וברור שזה רק מחזק אותנו", ציין תשובה.

מוקדם יותר הבוקר תשובה סיפר בראיון לתוכנית "מה בוער" עם רזי ברקאי בגלי צה"ל, כי כמויות הגז שהתגלו יספקו את צוכי האנרגיה של מדינת ישראל עשרות שנים. "זו אחת התגליות הגדולות בעולם", לדבריו. תשובה אמר בראיון כי לא נהיה מדינה תלותית בכל מה שקשור לגז, "יש לנו אפילו כמויות שאפשר לייצא החוצה".

כאשר נשאל על החששות בשוק ההון בנוגע ליכולת שלו להחזיר את הכספים שלווה, השיב תשובה כי הוא אינו מאמין שיש מישהו שלא יקבל את החזרי החוב. "אנו נמשיך להיות מחוייבים לאג"חים שהנפקנו. עמדנו מאז ומתמיד בהתחייבויות".

"הנתונים שאני מוסר הם בהתאם לדו"ח שפורסם על ידי החברה המנהלת - נובל אנרג'י. לפי דו"ח זה, הוודאות היא ודאות של 100% להימצאות גז בכמויות מסחריות גדולות. מדובר בכמויות אדירות - אלו כמויות שאי אפשר להסביר ולתאר", אמר תשובה. כשנשאל מתי על פי לוח הזמנים תתחיל ההפקה המסחרית, ענה כי החברות השותפות נכנסות לבדיקות מיידיות. "בסך הכל למדינת ישראל יש פיתרון בנוגע לגז לדורות הבאים. התלות של מדינת ישראל בנפט תרד", ציין.

לדברי תשובה, "גז זה דבר נקי יעיל וזול. שימוש בגז טבעי יוריד ב-20% את עלויות האנרגיה של המדינה. אם חברת החשמל, לדוגמא, תעבור להשתמש בגז, גם מחירי החשמל לאזרחים צפויים להיות מוזלים בשיעור דומה. אנו מחזקים את הכלכלה של מדינת ישראל, גם האזרח צריך לחגוג היום. דרך יצוא הגז ייכנסו לקופת המדינה מסים בצורה עקיפה של מאות מיליוני שקלים".

בתשובה לשאלתו של ברקאי, האם מדינת ישראל תהפוך ליציאונית גז, ענה תשובה כי זו הערכה לא תמוהה בכלל. "אנו עוברים תקופה קשה, ולמרות זאת השותפים השקיעו 145 מיליוןן דולר בפרויקט. מדובר בהשקעה גדולה, אך אנו נמשיך להאמין ולקדוח", אמר.

תשובה סיים באומרו כי "זהו חג גדול למדינת ישראל והיום זהו גם חג גדול לצה"ל. צריך להרים את דגל מדינת ישראל בגאווה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully