וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל כספים מפלורידה נעלם; חקירה נפתחה בנוגע להיעלמותם של מאות מיליוני דולרים מהקרן שלו

רויטרס

18.1.2009 / 9:17

ארתור ניידל נעלם ביום רביעי והותיר מכתב התאבדות; ביום שישי התלוננו לקוחותיו למשטרה כי כספם נעלם



מנהל כספים מפלורידה שבארה"ב נעלם, והמשטרה פתחה בחקירה בנוגע לאפשרות להיעלמותם של מאות מיליוני דולרים- כך לפי הרשויות.



המשטרה בארה"ב מחפשת אחר ארתור ניידל בן ה-75, פילנטרופ בולט מהעיר סרסוטה בפלורידה ומנהל כספים, אשר משפחתו דיווחה עליו כנעדר ביום רביעי האחרון. ניידל הותיר אחריו מכתב, אשר העיתון "סרטוסה הראלד טריביון" תיאר כמכתב התאבדות. בנוסף דיווח העיתון כי עם היעלמותו של מנהל הכספים, לקוחותיו עלולים לאבד 350 מיליון דולר מהשקעותיהם.



משטרת סרסוטה חוקרת תלונות שהגיעו מחמישה משקיעים בקרן של ניידל, אשר פעל ממשרדו בסרסוטה, שטענו כי כספם נעלם. "הובא לידיעתנו כי היה מספר גדול מאוד של קורבנות אשר להם נעלמו כספים בסכומים משמעותיים", כך אמר פקד ביל ספיטלר ממשטרת סרסוטה.



החקירה החלה כחודש לאחר מעצרו של ברנרד ל. מיידוף בחדש להונאת הפונזי בשווי מוערך של 50 מיליארד דולר. דובר שריף מחוז סרסוטה אמר כי לחוקרים דווח שניידל עזב את ביתו ביום רביעי כדי להגיע לעבודה, אבל מאוחר יותר התקשר לבנו הורג וסיפר לו על הפתק בביתו. כאשר בני המשפחה הגיעו לביתו של ניידל, הם קראו למשטרה.



"בני המשפחה חשבו שהוא מוטרד", אמר הדובר, והוסיף: "יש לנו מספר כיוונים לחקירה, אבל אנחנו מודאגים לגבי ביטחונו".



"סרסוטה הראלד טריביון" דיווח כי ניל מודי, שותף של ניידל, אמר בדיווח למשקיעים כי ייתכן שהקרן אותה ניהל ניידל "נותרה למעשה ללא שווי". לפי העיתון, מודי יצר קשר עם הרשות לניירות ערך בארה"ב ורשויות נוספות כדי לדווח להם על המצב.



ספילטר אמר כי החקירה החלה ביום שישי אחרי הצוהריים לאחר שקיבלו את הידיעה על הכספים שנעלמו מחמשת המשקיעים. לאחר מכן דיווח ספילטר כי קיבלו תלונות דומות ממשקיעים נוספים בקרן. "אנחנו מדברים על אנשים שאיבדו את מרבית החסכונות שלהם", אמר ספילטר, והוסיף: "רבים מלקוחותינו איבדו 500 אלף דולר ולמעלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully