וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפתעה שמחכה לבכירי הממשל האמריקאי היוצא: ייתכן שהפסידו מיליונים בקרנות השקעה עיוורת

בלומברג

18.1.2009 / 10:06

הנשיא בוש, שר האוצר פולסון ושר האנרגיה בודמן ייפגשו ב-20 בינואר עם מנהלי הקרנות שלהם ויקבלו דיווח על מצב הונם הפרטי



הנשיא ג'ורג' וו. בוש ובכירי הממשל שלו עומדים לגלות מה שמרבית אזרחי ארה"ב כבר חוו על בשרם: האם המשבר הפיננסי הגרוע ביותר מאז השפל הגדול של שנות ה-30' הסב נזק להונם.



בשבוע הבא, בוש, שר האוצר הנרי פולסון ושר האנרגיה, סמואל בודמן - שלושתם מיליונרים - יוכלו לבחון את מצב האחזקות בקרנות ההשקעה העיוורות שלהם, לראשונה מאז הושבעו לתפקידיהם.



קרנות עיוורות משמשות נבחרי ציבור המעוניינים להמשיך ולהשקיע בשוק ההון גם בזמן שירותם הציבורי ומיועדות לצמצם ככל האפשר את האפשרות של קונפליקט אינטרסים. ברגע שהם מעבירים את נכסיהם לניהולה של הקרן, הנבחרים אינם מקבלים מידע על האופן שבו הונם מושקע והם אינם יכולים לפקח על ניהולו. הם כן מקבלים דו"חות על סך שוויין של ההשקעות מדי רבעון.



"מצפה להם מקלחת קרה שתעתיק את נשמתם", אמר סטן בראנד, מומחה לאתיקה במשרד עורכי דין ויועץ לשעבר לבית הנבחרים האמריקאי. היקף ההפסדים תלוי באם הנאמן האחראי על ההשקעות היה שמרני או אגרסיווי, אמר ג'ו מק'ניי, שניהל את השקעותיו של ביל קלינטון במהלך שתי הקדנציות שלו בבית הלבן.



כאשר בוש החל להתמודד על נשיאות ארה"ב ב-1999, הוא העביר את השליטה בהשקעותיו לנורת'רן טראסט, חברה משיקאגו שמנהלת גם את חשבון הצ'קים והמשכנתא של הנשיא הנבחר, ברק אובמה, ואשתו מישל. בוש, ששווי נכסיו בשנה שעברה עמד על 20 מיליון דולר, אמר כי הוא אינו יודע האם המשבר הכלכלי שחק את הונו. "איני יכול לומר לך", אמר בתוכנית הראיונות של לארי קינג ברשת CNN ב-13 בינואר, "אבל אני בטוח שכן".



בוש, 62, שמשפחתו עשתה את הונה בנפט ובנקאות, דיווח על נכסים בשווי של כ-8.8 מיליון דולר ב-2000, שנה לפני שהושבע לראשונה לנשיאות. אלה כללו את החווה בקרופורד, טקסס, ששווייה מוערך ב-5 מיליון דולר וקרן נאמנות עיוורת בשווי מוערך של עד 5 מיליון דולר. ב-1998 אמר בוש כי הוא מושקע בקבוצת הבייסבול טקסס ריינג'רס ביותר ממיליון דולר. בוש ורעייתו, לורה, דיווחו במאי על נכסים בשווי שבין 6.5 ל-20 מיליון דולר. אלה יישארו בקרן עד השבעתו של אובמה, ב-20 בינואר.



פולסון, 62, היו"ר לשעבר של גודלמן סאקס, היה שווה יותר מ-500 מיליון דולר לפני שנכנס ללשכת שר האוצר ביולי 2006. הוא החזיק יותר מ-50 מיליון דולר בקרן עיוורת, לפי הצהרת הון שהגיש במאי. בודמן, 70, היו"ר והמנכ"ל לשעבר של חברת הכימיקלים קאבוט קורפוריישן, דיווח במאי שהקרן שלו, שנפתחה בנובמבר 2001, שווה יותר מ-50 מיליון דולר.



ייתכן שההשקעות של בוש, פולסון ובודמן לא ספגו מכות קשות. ייתכן והשלושה הרוויחו מהשקעות באג"ח ממשלתיות של ארה"ב, שרשמו את הרווח השנתי הגדול ביותר שלהן מזה 14 שנה - תשואה של 14%, לפי מריל לינץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully