וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחמיצים של תגלית הגז: בני שטיינמץ, יוסי לנגוצקי ובריטיש גז

אורה קורן

18.1.2009 / 10:22

שטיינמץ ולנגוצקי סרבו להכפיל את השקעתם לפני כארבעה חודשים, וזכויותיהם חולקו בין השותפות האחרות



איש העסקים בני שטיינמץ ושותפו יוסי לנגוצקי, שהחזיקו כ-5% בפרויקט קידוח הגז "תמר 1" שבו התגלו השבוע כמויות גדולולת של גז טבעי, הם כנראה בין המחמיצים הגדולים של הצלחת קידוח תמר 1.



השניים השקיעו בקידוח באמצעות השותפות המוגבלת STX כ-2.5 מיליון דולר, אולם משהתבקשו להכפיל את השקעתם לפני כארבעה חודשים, בחרו לצאת מהפרוייקט וזכויותיהם בו חולקו בין השותפות האחרות, שהשקיעו את הכסף לפי חלקן היחסי בו.



לנגוצקי ניהל מגעים עם גופים עסקיים בארץ ובעולם, כדי למצוא מחליף לשטיינמץ, אולם לא הצליח לסכם עסקה, כנראה בגלל הזמן הקצר שנותר בין הודעתו של שטיינמץ למועד ההשקעה בפועל שנדרשה להמשך הפרוייקט.



שטיינמץ הבהיר בעבר, כי פרישתו מהקידוח נובעת מכך, שהשקעה של 5% הפכה להשקעה פיננסית בלבד ולפיכך אינה תואמת את האסטרטגיה של הקבוצה, שמעדיפה למקד השקעות בפרויקטים אותם היא מובילה. שטיינמץ הוסיף כי הוא מאחל הצלחה למשקיעים האחרים בפרויקט, ומקווה שהגז שיימצא יתרום תרומה משמעותית למשק האנרגיה בישראל.



גם בריטיש גז בין המחמיצים: החברה הבריטית היתה השותפה הראשונה בפרויקט, עם זכויות של כ-4% ממנו, אך היא החליטה לצאת מהקידום בשנת 2005.



השותפים בקידוח שבו התגלה השבוע גז, לאחר פרישתה של קבוצת שטיינמץ ושל בריטיש גז קודם לכן, הינם: חברת נובל (36%), ישראמקו (28.75%), דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט וגז שבשליטת קבוצת דלק (31.25%), דור גז חיפושים (4%) ודור כימיקלים (3.6%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully