וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקבל פסק בורר: המשביר לצרכן תיאלץ לרכוש 50% ממניות ג'אמפ של מנחם קופיץ

עדי דברת

18.1.2009 / 12:21

המשביר לצרכן עשוייה לקיים את ההסכם ולרכוש את מניותיו של קופיץ תמורת 7.5 מיליון שקל



המאבק בין המשביר לצרכן למנחם קופיץ סביב רכישת מניות ג'אמפ עולה מדרגה. קבוצת המשביר לצרכן הודיעה היום לבורסה לניירות ערך כי התקבל פסק בורר במסגרת הליך הבוררות שנערך בין החברה לבין מייסד ג'אמפ, מנחם קופיץ, בעקבות הסכם רכישת יתרת הון מניותיה של חברת ג'אמפ אופנה וכי פסק הבורר קבע כי ההסכם תקף ואכיף.

ההסכם מתייחס לרכישת יתרת מניותיו של קופיץ בג'אמפ (50%) על ידי המשביר לצרכן. לפני כשלושה חודשים הודיעה קבוצת המשביר לצרכן כי החליטה לרכוש את מניותיו של קופיץ תמורת 7.5 מיליון שקל, אך חזרה בה לאחר מכן. השלמת העסקה היתה כפופה לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים ולאישור הבנקים המעמידים מימון לג'אמפ. המשביר לצרכן טענה בזמנו כי לא תבצע את הרכישה כיוון שהבטוחות שדרש הבנק לא היו לרוחה. בתגובה, פנה קופיץ לבורר.



היום, כאמור, קבע הבורר כי ההסכם הראשון לרכישת 50% מקופיץ על ידי המשביר לצרכן תקף. המשביר מציינת בהודעה לבורסה כי "החברה לומדת את פסק הבורר ובהתאם לכך בוחנת את המשך צעדיה". גורמים מקורבים אמרו היום ל-TheMarker כי ככל הנראה תיאלץ המשביר לצרכן לקיים את ההסכם הראשון, ולרכוש את מניותיו של קופיץ תמורת 7.5 מיליון שקל.



לפני כשנה רכש רמי שביט, מבעלי המשביר החדש לצרכן, 50% מהרשת תמורת 22 מיליון שקל.
ג'אמפ מפעילה 56 סניפים בישראל, בנוסף, היא מחזיקה בכ-66.6% ממניותיה של חברת אירית ליין, המפעילת רשת של 24 חנויות בשם אירית. מחזור ההכנסות של ג'אמפ ב-2007 הסתכם בכ-111 מיליון שקל, והכנסותיה (כולל הכנסות רשת אירית) היו כ-150 מיליון שקל באותה שנה.



קבוצת המשביר לצרכן החדש פועלת בכמה תחומים: פעילות קמעונית וזכיינית בבתי הכלבו - באמצעות המשביר החדש לצרכן; פעילות קמעונית בתחום הקוסמטיקה והפארם - באמצעות חברת ניו פארם, וחברת ה.ל.ה קוסמטיקה; ופעילות בתחום התיירות - באמצעות חברת קשרי תעופה. בנוסף, מפעילה הקבוצה מיזם כרטיסי אשראי עם חברת לאומי קארד (מועדון 365), את המכרז החדש של המדינה ואת חברות האופנה ג'אמפ ואירית.



בדו"ח המשביר לצרכן שפורסם באחרונה דווח כי לאור המשבר הכלכלי הפוקד את השווקים ומצבה הכלכלי של ג'אמפ, היא מתקשה לגייס אשראי נוסף מתאגידים בנקאיים. לכן, הנהלת ג'אמפ פועלת להשגת מקורות מימון חיצוניים. עוד דווח, כי ג'אמפ גיבשה תוכנית צמצום ולפי תחזיותיה תגיע לרווחים ולתזרים מזומנים חיובי לג'אמפ ולרשת חנויות אירית, שבבעלות ג'אמפ. בהתאם לדו"ח, שווי חברת ג'אמפ כולל את חלקה באירית (67%), מוערך ב-31.5 מיליון שקל. ערך המוניטין של אירית וג'אמפ ירד בכ-3 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully