וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות עובדי ויטה פרי גליל הפגינו מול המפעל

העובדים מוחים על הכוונה להעביר את קבוצת ויטה לכינוס נכסים. ההסתדרות: סגירת המפעל תביא לקריסה כלכלית של חצור הגלילית

מאות עובדי מפעל ויטה פרי גליל הפגינו היום מול המבנה בחצור הגלילית, בגיבוי ההסתדרות. העובדים חסמו את ציר התנועה המוביל מחצור הגלילית לקריית שמונה ואף הבעירו צמיגים בכניסה למפעל. זאת בעקבות בקשה שהגישו בנק לאומי ודיסקונט בסופ"ש שעבר לכינוס נכסים של קבוצת ויטה.

בהפגנה נטלו חלק יו"ר מרחב גליל עליון בהסתדרות יונה פרטוק, יו"ר המרכז לשלטון מקומי הנכנס שלמה בוחבוט ויו"ר מועצת חצור הגלילית שמעון סוויסה.

פרטוק אמר במהלך ההפגנה: "ממשלת ישראל חייבת להתעורר לפני שהגליל כולו יקרוס. מפעל גיבור ספורט בקריית שמונה כבר נסגר. כך גם מפעל חנית ועכשיו קיימת סכנה לקיומו של ויטה פרי גליל". פרטוק הוסיף כי "ויטה פרי גליל הוא מפעל שרבים מתושבי חצור הגלילית נשענים עליו לפרנסתם. סגירתו משמעותה קריסה כלכלית של העיר כולה".

בהסתדרות נערכים היום לדיון המשפטי שיתקיים מחר בביהמ"ש המחוזי בחיפה. לשם כך העמידה ההסתדרות בנוסף ליועצים המשפטיים מהאגף לאיגוד מקצועי, גם את עו"ד אלון בורנשטיין, שיטפל בעובדי המפעל בחצור הגלילית ואת עו"ד אהוד שילוני שיטפל בעובדי המפעל בקריית מלאכי. בהסתדרות מבהירים כי ייאבקו לדאוג לעתידם של העובדים.

שני מפעלי החברה בחצור הגלילית ובקריית מלאכי מעסיקים ביחד כ-400 עובדים קבועים ועוד מאות עובדים עונתיים. החברה צברה חובות של 160 מיליון שקל לבנקים, לספקים ולחקלאים מהאזור. בקשת הכינוס הוגשה בעקבות החובות הרבים.

ח"כ שלי יחימוביץ' (עבודה) אמרה היום בתגובה לדברים: "על האוצר להתערב ולמנוע את סגירת מפעל פרי הגליל. העברתו של המפעל לכונס נכסים היא פגיעה בפרנסתם של מאות עובדים ועוד חקלאים רבים, ובפועל תביא לקריסתה של העיר חצור. אסור לאוצר לעמוד מנגד ולכל הפחות עליו לדרוש מן הבנקים לתת למפעל פסק זמן להשתקם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully