וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה גלובלית

רוני מולה

18.1.2009 / 16:28

בזמן שאתם עובדים חודשים רבים כדי לממן נסיעה אחרי צבא, קיימת אפשרות אחרת של עבודה בחו"ל לזמן קצר ובשכר גבוה. שווה בדיקה

המשבר הכלכלי העולמי, זה שגרם למיליוני תושבים בעולם להפסיד את רכושם וכספם, האט באופן משמעותי את קצב הרכישות בתקופת החגים הכה פופולרית לקניות. התקופה, שמתאפיינת בדרך כלל בנהירת קונים לרשתות והוצאת כל כספם על מתנות ופינוקים, הפכה השנה ליותר בעייתית עקב המיתון העומד בפתח. לקראת סוף חודש דצמבר, בשבוע בו אמורות לעלות המכירות באופן מופלא של כ- 2%, דווקא חלה ירידה של כ- 1.8% משנה שעברה בהיקף הקניות. אחד התחומים שפחות הושפע מהמשבר, הוא תחום המכירות בעגלות בקניונים שבחו"ל.

מסתבר שבזמן שרבים איבדו את עבודתם או שעומדים ומדשדשים במקום, נשאר תחום המכירות בחו"ל איתן וריווחי. העובדה שהמוצרים הנמכרים בעגלות, עושה אותם זולים ונגישים יותר מאשר בחנויות, וכך, נראה שהמיתון פוסח על הדוכנים. אורי ירון, מנהל השיווק של אתר 'מכה' מסביר כי מאז תחילת המשבר הכלכלי העולמי לא חל שינוי לרעה בדרישה למוצרים אותם מוכרים בעגלות, אלא דווקא ההיפך. אולי בגלל זה, העבודה של מכירות ב'עגלות' בקניונים ומכירת ציורי שמן, העבודות הפופולאריות בקרב צעירים ישראלים בחו"ל, בולטות מעל כולן, למרות היצע העבודות הרחב.

על עגלות וציורים

תחום ה'עגלות' הוא בעצם שם כולל למוכרים צעירים שעומדים בדוכנים שבקניונים ברחבי העולם, ומוכרים מוצרים שונים, החל ממוצרי ים המלח, איפור וקוסמטיקה ועד צעצועים ובגדים. שיטת המכירה היא פניה לעוברים והשבים בקניון בניסיון להציג להם את הפריטים. לעומת זאת, מכירות ציורי השמן הם בסגנון מכירה 'מדלת לדלת'.

האזורים הפופולאריים ביותר לעבודה הם ארה"ב, קנדה, אוסטרליה, אנגליה ושאר אירופה כמו הולנד, ספרד ומדינות סקנדינביה. רוב הצעירים שנוסעים לעבוד הם בעיקר בגיל אחרי הצבא, או סטודנטים שבאים בתקופת הקיץ על מנת להרוויח סכומים גדולים בזמן קצר. השכר משתנה ממקום למקום ומחברה אחת לשניה. חברות מסוימות משלמות שכר בסיס ובכך מבטיחות הכנסה בסיסית וקבועה. חברות אחרות עובדות לפי אחוזים ובכך מדרבנות את העובדים למכירות מוגברות של המוצרים.

טיפים של אלופים

הנסיעה לעבודה בחו"ל יכולה להיות בדיוק ההפך ממה שדמיינתם לכם. כדי לא להגיע למקום העבודה ולעזוב אחרי שבועיים בגלל חוסר התאמה, פנינו אל אורי ירון על מנת להוציא כמה שיותר טיפים טובים לפני הנסיעה המיוחלת:

דבר ראשון צריך להחליט אם יותר חשוב לכם המקום או סוג העבודה. אם יש העדפה מסוימת למקום, אז כדאי לחפש (וזה יכול לקחת זמן) עד שמוצאים את המקום הנכון עבורכם.

במידה ואתם יודעים שאתם רוצים לעבוד בחו"ל אבל לא יודעים איפה או במה, אני ממליץ לתת למעסיק 'לרדוף אחריך'- להשאיר פרטים באתר 'MAKA' כדי לקבל פניות ישירות ממעסיקים רלוונטים בחו"ל.

לפני הכניסה לעבודה, רצוי להפגש עם נציג בארץ שיסביר בצורה מדויקת את מודל השכר ואת התנאים בעבודה השוטפת.

נושא המגורים הוא חשוב ביותר- כדאי לברר עם המעסיק באילו תנאים תתגוררו. בדרך כלל אלו דירות במחירים מסובסדים ובהם גרים בערך 1-2 אנשים בחדר, וכל האנשים בבית הם עובדים של אותה חברה. רוב הבתים מאובזרים באינטרנט, מכונת כביסה, טלויזיה ועוד, אבל כדאי לברר את הפרטים האלה לפני שנכנסים לבית.

העובדה שצריך ויזה כדי לעבוד במקום מסוים לא צריכה לעצור אתכם מאחר ומעסיקים רבים דואגים לויזת עבודה מתאימה, כך שלא תסתכנו בעבודה לא חוקית.

וטיפ אחרון – ירון מסביר ש"החוצפה" הישראלית יכולה להועיל בעבודה במכירות, אבל כדאי לדעת שכל אחד יכול למצוא את העבודה בשבילו. גם אם אתם ביישנים, אוהבים את הבית או שהאנגלית שבפיכם אינה מושלמת- בכל אחד מכם קיים 'כריש מכירות'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully