וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם הקופות של פסגות, אקסלנס ומגדל מרוויחות מהגז הטבעי

שרית מנחם

18.1.2009 / 15:12

החברות מחזיקות היחידות השתתפות בחברות שלקחו חלק במיזם "תמר 1" - קידוח הגז הטבעי שגילה עתודות "משמעותיות ביותר"

החדשות הטובות על עתודות הגז הטבעי בקידוח תמר הזניקו את ישראמקו, אבנר ודלק קידוחים - יחידות ההשתפות שלקחו חלק במיזם. ואולם בין המרוויחות מזינוקים אלה ניתן למצוא גם משקיעים מוסדיים. למשל, אקסלנס מחזיקה 1.3% בדלק קידוחים, אחזקה בשווי של כ-16 מיליון שקל לפני העליות של היום. באבנר קידוחים מחזיקה פסגות 12% דרך קופות הגמל (4.6%), קרנות הנאמנות (1.1%) וניהול התיקים (6.3%).

השווי הכספי של האחזקה של פסגות הבוקר לפני הזינוק הוא 120 מיליון שקל. גם מגדל מחזיקה 5% מאבנר דרך ביטוחי מנהלים (4.55%) וקופות הגמל, קרנות הנאמנות וחברת הביטוח עצמה. שווי האחזקה היה הבוקר 58 מיליון שקל. אקסלנס מחזיקה באבנר כ-1.3%, שווי האחזקה הבוקר היה 18 מיליון שקל.

האחזקה של החברות היא דרך יחידות השתתפות. יחידת השתתפות מקבילה למניה ונסחרת באחד העם. יחידת השתתפות היא נייר ערך המונפק על ידי קרן נאמנות פתוחה ואשר מקנה לבעליו זכות שווה להשתתף בנכסי הקרן וברווחיה, באופן יחסי למספר היחידות המונפקות.

העליות החדות מגיעות על רקע ההודעה הבוקר כי עתודות הגז הטבעי בקידוח "תמר 1", 90 ק"מ מחופי חיפה, הן "משמעותיות ביותר". לפי ההערכות, מדובר בכמות הגדולה מעולם שנתגלתה בישראל - פי 3 מ"ים תטיס" ובערך כלכלי של 15 מיליארד דולר. בהודעה שפירסמה ישראמקו נמסר כי "המפעילה מעריכה כי בכפוף לקבלת נתונים נוספים מהקידוח, הערכת עתודות הגז הטבעי עשויה אף לגדול". לאור התוצאות האמורות החליטו השותפים בקידוח, על בסיס המלצת מפעילת הקידוח, לבצע בקידוח מבחני הפקה המיועדים, בין היתר, על מנת לבחון את קצב ההפקה היומי של גז טבעי מהקידוח. מבחני ההפקה צפויים להימשך כשלושה שבועות, ועלותם מוערכת בכ-20 מיליון דולר (100%).

  • עוד באותו נושא:
  • גז טבעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully