וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פיננסים: ב-2009 קיים חשש לפגיעה במערכת הבנקאית בארץ

יעל פולק

18.1.2009 / 13:18

עוד מעריכים בכלל: מניות ענף הביטוח מתומחרות בחסר; השפעות המשבר לא יפסחו גם על תחום הנדל"ן



"עדיין קיים חשש לפגיעה במערכת הבנקאית בארץ בשנה הקרובה, כתוצאה משני מקורות עיקריים: האחד, מחיקות נוספות בתיק ניירות הערך, והשני- עלייה בהפרשות לחובות מסופקים", כך מעריכים הבוקר בכלל פיננסים בתחזית ל-2009. למרות זאת מציינים בכלל כי "מניות הבנקים נסחרות כיום במכפילי הון נמוכים ברמה היסטורית, ולמעשה ירדו לרמות המכפילים ששררו במיתון של 2002. זאת אף על פי שמצבם כיום - מבחינת איכות האשראי, יחסי הלימות ההון ורמת היעלות - עולה לאין שיעור על מצבם אז. התמחור הנמוך נובע, בין השאר, מהידרדרות המערכת הבנקאית בחו"ל, כאשר גם מחירי הבנקים שלא ביצעו מחיקות משמעותיות ירדו באופן דרמטי".



לגבי ענף הנדל"ן מעריכים בכלל כי "השפעות המשבר הכלכלי לא יפסחו גם על תחום זה. לאחרונה, אנו עדים לעלייה ברמות המלאי בחודשי מכירה, ואף לירידת מחירים. כמו כן, רמות המינוף הגבוהות המאפיינות את הענף מקשות על חברות רבות ומפעילות לחץ נוסף על רמות המחירים".



בהתייחסם לענף הביטוח מעריכים בכלל כי הענף מתומחר בחסר - "על אף התוצאות החלשות הצפויות, שוק ההון מניח הנחות מחמירות מדי בתמחור המניות. אנו מעריכים כי תחום החיסכון ארוך הטווח, תחומי הפנסיה והגמל ימשיכו לצמוח ב-2009, שכן דמי הניהול בהם אינם מושפעים מרווחי השקעות באופן ישיר".



"תחום ביטוחי הבריאות עשוי להיפגע בתקופות מיתון, אך עדיין נחשב לענף יציב, ובאופן היסטורי שיעורי הצמיחה בו היו גבוהים מאשר ענפי הביטוח האחרים. התחומים שיעיבו את תוצאות החברות צפויים להיות תחום ביטוחי החיים ותחום הפיננסים, אשר יכול וימשיך להיפגע במידה ושוק ההון יהיה חלש".



בתחום האנרגיה צופים בכלל כי "במחצית הראשונה של השנה נמשיך לראות לחצי מחירים של הנפט כלפי מטה, וההערכות הן למחירים של 25-50 דולר לחבית. בענף הכימיה מעריכים כי רמות מלאי (גרעינים) נמוכות, וקשיי אשראי של החקלאים, אשר יביאו לצמצום היבול, עשויות לחדש את עליות המחירים במחצית השניה של השנה. לגבי ענף המזון צופים בכלל ביקוש קשיח למוצרים - זהו ענף דפנסיבי ופגיע פחות בתקופות מיתון. יחד עם זאת, 2009 תתאפיין בירידה בצריכה ובמעבר למוצרים זולים ובסיסיים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully