וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי מפעל ויטה פרי גליל חסמו את צומת חצור במחאה על ההחלטה למנות כונס נכסים לחברה

18.1.2009 / 14:07

חובות החברה לבנקים דיסקונט ולאומי - 160 מיליון שקל


מאת אלי אשכנזי והילה רז

עובדי מפעל ויטה פרי גליל חסמו היום את צומת חצור למשך כשלושת רבעי שעה במחאה על החלטת בית המשפט למנות כונס נכסים לחברה.

בית המשפט המחוזי בחיפה מינה ביום חמישי כונסי נכסים זמניים לויטה פרי הגליל בעקבות חובות של החברות ויטה פרי הגליל שיווק, פרי הגליל וקפולסקי שיווק וקמעונות לבנקים דיסקונט ולאומי, בסך 160 מיליון שקל.

הכונסים הזמניים שמונו, עו"ד עופר אטיאס ורון חכים, הוסמכו על ידי נשיאת בית המשפט המחוזי בחיפה, בלהה גילאור, לתפוס את הנהלת החשבונות של החברות, כולל איסופם בחברה הציבורית ולבצע כל פעולה הנדרשת למניעה מיידית של מחילת חובות ומכירת חיסול שעורכת ויטה.

הבנקים לא עתרו בשלב זה לכל סעד נגד החברה הציבורית, למעט לגבי תפיסת מסמכי הנהלת החשבונות. לטענת דיסקונט ולאומי גובה החוב של שלושת החברות כלפיהם עומד על כ-160 מיליון שקל. בנוסף, הבנקים מציינים כי לפי נתונים שבידיהם, לויטה חובות נוספים בסך עשרה מיליון שקל, חובות בדין קדימה וכן חובות בסך 88 מיליון שקל לנושים בלתי מובטחים, מתוכם 38.5 מיליון שקל למגדלים חקלאיים ולספקי אריזות.

הבנקים טוענים לנוכח הערת עסק חי של החברות, הפסיקו גופים חוץ בנקאיים להעמיד מימון לחברות. ניכיון צ'קים שערכו הבנקים לבקשת החברות העיד על כך שחודש ינואר היה עתיד להסתיים בגירעון של 1.5 מיליון שקל. הגרעון בהון המצטבר של הקונצרן, מציינים הבנקים, עומד על למעלה מ-60 מיליון שקל. הבנקים מציינים כי החל מסוף 2008 סורבו צ'קים של החברות בחשבונות שהן מנהלות בבנקים בהעדר כיסוי מספיק.

לגרסת הבנקים, ממידע שהגיע אליהם הקונצרן נכנס לסחרור שקשה יהיה לצאת ממנו. זאת, לאחר שבשבועות האחרונים מופעלים לחצים כבדים על החברות מצד ספקים ונושים שונים המשבשים קשות את יכולת העבודה בקונצרן. בימים האחרונים פוטר מנכ"ל הקונצרן זאב בירנבוים, עקב מה שהוגדר על ידי הקונצרן בהודעה לבורסה כ"חילוקי דעות שאינם ניתנים לגישור". בבנקים מוסיפים כי באחרונה הודיע סמנכ"ל הכספים של קונצרן ויטה פרי גליל, ערן טולדאנו, על התפטרותו.

הבנקים עתרו לבית המשפט, בין היתר, על מנת להפסיק לאלתר את מה שמוגדר על ידם כמכירות חיסול של מוצרי החברה ברשתות השיווק במחירי הפסד, ולאחר שנודע כי החברות פונות לחייבים שלהם ומוחלות על מרבית החוב, בתמורה לשיעור זניח של החוב כלפיהן. שלוש החברות הן חלק מקונצרן ויטה פרי גליל, המורכב מחברה ציבורית בשם זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully