וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאריות השריפה: תושב אשדוד הגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 100 מ' שקל נגד אגן כימיקלים

נורית רוט

18.1.2009 / 14:28

לטענת התובע, השריפה אירעה עקב רשלנות החברה שלא נקטה באמצעי הזהירות הנדרשים ע"מ למנוע את השריפה



השריפה במפעל אגן כימיקלים שפרצה ביום רביעי שעבר הספיקה כבר להגיע לבית המשפט. אתמול הוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד חברת אגן יצרני כימיקלים - המפעילה את המפעל - בגין נזקי האירוע, בסכום העולה על 100 מיליון שקל.



בעקבות השריפה במפעל, בו מאוחסנים חומרים דליקים רבים, נפצעו 8 בני אדם, חלקם באופן בינוני עד קשה. כוחות ההצלה הורו לתושבי האזורים הסמוכים למפעל להסתגר בבתיהם עד להודעה חדשה.



לטענת התובע, תושב אשדוד בשם בנימין דניאל, הגשת התביעה היא בשם התושבים שסבלו מנזקים בשל האירוע, בין היתר מאשדוד ומהישובים ניר גלים, בני דרום, גן דרום. קבוצת הניזוקים מוערכת בכ-52 אלף איש.



דניאל, לפי התביעה, מתגורר במרחק של כ-400 מטר בקו אווירי מהמפעל, ובשעת הפיצוץ הוא שהה בביתו עם אשתו וילדיו. מיד עם הפיצוץ, נטען, החלו בני המשפחה לחוש צריבות חזקות בעיניים וריחות מחניקים בעוצמה חזקה במיוחד ולסבול מתחושת מחנק. הריחות והצריבות בעיניים, טען, נמשכו גם למחרת בבוקר. לטענתו, הנזקים שנגרמו לו עומדים על 2,000 שקל.



לטענת התובע, המיוצג על ידי עוה"ד יוחי גבע ואמיר ישראלי, השריפה אירעה עקב רשלנותה של החברה, שלא נקטה באמצעי הזהירות הנדרשים על מנת למנוע את השריפה.



עוד טוען דניאל כי "אחת הבעיות המונעות אכיפה יעילה של התקנים והמגבלות על זיהום האוויר, היא כי למפעלים משתלם כלכלית לזהם את האוויר. בהעדר ענישה ואכיפה מספקת, קיים תמריץ אינהרנטי לכל מפעל ומפעל להימנע מנקיטת אמצעי זהירות שעלותם רבה ובכך להשיא את רווחיו", ולכן ביכולתה של התביעה הייצוגית למנוע מצב זה. "הגיעה העת לעשות שימוש בכלי התובענה הייצוגית על מנת לשנות את המשוואה ולהפוך את הזיהום לבלתי משתלם מבחינה כלכלית", נטען.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully