וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': המעבר למעמד של שוק מפותח יפגע בהשקעות הזרות בשוק המקומי

ניר צליק

18.1.2009 / 15:22

בין המניות המומלצות למחצית השנה הראשונה של 2009 נמצאות כימיקלים לישראל, בנק לאומי וטבע


במריל לינץ' חוזים כי השנה הקרובה בשוק המניות הישראלי תהיה תנודתית מאוד ובסופה השוק יחזור לנקודה בה הוא נמצא כעת. בנוסף, חוזה ראש מחלקת המחקר הישראלית של מריל לינץ', חיים ישראל, כי בעקבות המעבר של ישראל משוק מתפתח לשוק מפותח בהגדרתו, כפי שהיא נקבעת על ידי MCSI, ההשקעות הזרות בישראל צפויות להצטמצם.

ישראל תהווה חלק קטן יותר במדד, כאשר עיקר ההשפעה עליו תהיה של טבע, כימיקלים לישראל צ'קפוינט ובנק לאומי, ולכן עיקר ההשקעות הזרות יתנקזו במניות אלה בלבד. חברות שבעבר נהנו מהשקעות זרות בעקבות החלק הגדול יותר של ישראל במדד השווקים המתפתחים, כגון אלביט, יסבלו מעזיבת הכסף הזר.

על פי חיים ישראל, יש שתי נקודות עיקריות שישפיעו על השוק הישראלי: מצב השוק הגלובלי והמעבר של ישראל להגדרה של שוק מפותח על ידי MCSI. "כשמתסכלים על מדד תל אביב 25 קצב הצמיחה ברווח הנקי הוא כ-8%, לעומת קצב צמיחה שלילי של 1.2% בשווקים המתעוררים, הווליואציה של ישראל הרבה יותר אטרקטיווית. השוק הישראלי במצב הנוכחי ייתן תשואה שהיא שווה או יותר טובה לשוק המניות העולמי".

בנוגע למעבר של ישראל למעמד של שוק מפותח, אומר ישראל כי "אנחנו רואים סבירות גבוהה שהמעבר יקרה. אני מאוד אופתע אם זה לא יקרה". האסטרטגיה של מריל לינץ' מחולקת לשני חצאים של השנה. בחצי השנה האסטרטגיה היא אופנסיווית מאחר שבמריל לינץ' רואים אינדיקציות בשוק המניות העולמי שבמחצית השנייה של השנה יהיה שינוי כיוון.

שלושת המניות שעליהן ממליצים במריל לינץ' למחצית הראשונה של השנה הן כימיקלים לישראל, שעליה אומר ישראל כי "היא נותנת את הרווח למניה בין הגבוהים בענף והיא נסחרת בתשואת תזרים אטרקטיווית", טבע, ש"הדבר המרכזי אצלה הוא שבשיאו של המשבר החברה קיבלה אשראי של מיליארדי דולרים בריבית שקרובה לאפס. בנוסף, יש לה את מה שמשקיעים מחפשים, ראות לרווח הנקי". המניה השלישית היא בנק לאומי, "הבנקים נחבטו בצורה מאד חזקה ב-2008. הדברים שיובילו את הבנקים לעתיד הם ההון, הסיכון מבחינת הפרשות והנכסים הרעילים. מהבחינות האלה, בנק לאומי נמצא בחזית".

לגבי החצי השני של השנה, מתכוננים במריל לינץ' למעבר של ישראל למעמד של שוק מפותח, "השוק שלנו עומד להשתנות באופי מהותי ויש מספר מאוד מצומצם של מניות שהולכות להרוויח מבחינה של כסף למניות האלה". על שלושת המניות שהמליצו במריל לינץ' למחצית הראשונה מוסיפים למחצית השנייה את שלושת המניות הבאות: בנק הפועלים, צ'קפוינט ובזק, "שנמצאת על הגבול של כניסת הכספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully