וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפיצי רב בריח: נושאי משרה ברב בריח רוקנו את חשבון החברה

הילה רז

18.1.2009 / 16:02

לטענת המפיצים, מנהלי רב בריח נטלו הלוואות פרטיות על ידי הפעלת לחץ על עובדים וזכיינים



שבע חברות המנהלות את מרכזי ההפצה והשיווק של מוצרי רב בריח הגישו היום בקשה דחופה לבית המשפט על מנת שיצהיר כי נושאי המשרה לשעבר ברב בריח, אורי בחרי, שהחזיק ב-91% מהון המניות של החברה, אחיו אברהם, לשעבר מבעלי השליטה בחברה, עדי כרמלי המחזיק ב-7% מהמניות ומנהל הכספים של הקבוצה, אברהם חנקין נושאים באחריות אישית לחובותיהן של החברות בקבוצת רב בריח.



לטענת המפיצים, נושאי המשרה רוקנו את קופת רב בריח בסמוך לפני מתן צו הקפאת ההליכים.
לדברי התובעים, נודע להם כי מנהלי רב בריח ניהלו פעילות פיננסית חוץ בנקאית ענפה במיליוני שקלים תוך נטילת הלוואות פרטיות על ידי הפעלת לחץ על עובדים וזכיינים לתת לרב בריח ולאורי בחרי הלוואות. חלק מההלוואות בהיקפים של מאות אלפי שקלים, טוענים המפיצים, הופקדו בחשבונו של אורי בחרי, כנגד השבת התשלום לזכיינים באמצעות צ'קים שנמשכו מרב בריח, תוך ריקון חשבון החברה.

למפיצים ידוע עוד כי אברהם בחרי שילשל לכיסו הפרטי במהלך החודשים שקדמו להקפאת ההליכים סכומים העולים על 1.5 מיליון דולר מלקוחות חו"ל של רב בריח באמצעות העברות כספים לטובתו.
שבעת מרכזי ההפצה התובעים מציינים כי הם מכרו בפועל 85% מכלל התוצרת המיוצרת על ידי רב בריח בתחום הדלתות, המשקופים והמנעולים. לגרסתם, הם היו עמודי התווך של החברה והיוו את עיקר מקור הרווח והמוניטין של החברה.



המפיצים טוענים כי כספים בסכומים כוללים המוערכים ב-700 אלף שקל, שמסרו לרב בריח על מנת שיהוו פיקדון בידיה למקרה שהמפיצים לא יעמדו בהתחייבויותיהם לא נמצאו בקופת החברה שבכינוס ואף נעשה עמם שימוש על ידי מנהלי רב בריח בניגוד גמור להסכמים. המפיצים טוענים כי הכסף מצא דרכו לחשבונו הפרטי של אברהם בחרי ולקופת חברות אחרות.לדברי המפיצים, צ'ק שאמור היה לשמש כפיקדון ארבעה ימים לאחר מתן צו הקפאת ההליכים הופקד בחשבונו הפרטי של אברהם בחרי.



המפיצים מציינים כי נודע להם ששבוע לפני מתן צו הקפאת ההליכים הגיעו למפעל רב בריח משאיות מטעם חברת ישראמין ייצור מבנים 3000, העמיסו מאות דלתות ועזבו את המפעל. לדברי המפיצים, מדובר בהברחת נכסים והעדפת נושים, תוך קיפוח זכויותיהם של יתר הנושים. המפיצים טוענים עוד כי לרב בריח חובות בהיקף של מיליוני שקלים בגין מימון שקיבלו מישראמין.



לטענת המפיצים, לפי ההסכמים שכרתו עם רב בריח במהלך תקופת כינוס הנכסים הם העבירו תשלומים שקיבלו מלקוחותיהם לקופת הכינוס, ובסוף כל חודש אמורה היתה להתבצע התחשבנות בסופה הם אמורים היו לקבל 35% מסך התשלומים שהעבירו לרב בריח. המפיצים טוענים כי התחייבו בפני הלקוחות לבצע את ההזמנות בתמורה לתשלום והם חשופים עתה לתביעות בסכום המוערך ב-6 מיליון שקל. לדבריהם, הם העבירו את הכסף לרב בריח, אך האחרונה לא העבירה להם את עמלות ההפצה וההתקנה המגיעות להן ואת הסחורה המועטה שנותרה הבריחה רב בריח, כך שלא ניתן היה לספק את הסחורה ללקוחות.



המפיצים מבקשים כי בית המשפט ישעבד לטובתם את כל הכספים והזכויות המגיעים לנושאי המשרה כתוצאה ממכירת רב בריח וכי ימנה את עו"ד אמיר בירמן לתפקיד חוקר מיוחד מטעמם על מנת שישמור על זכויותיהם ויחקור את התנהגותם של נושאי המשרה בקבוצת רב בריח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully