וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשויות הבריאות בארה"ב: יש להימנע מאכילת מוצרי מזון המכילים חמאת בוטנים - מחשש להתפרצות סלמונלה

רוני לינדר-גנץ

18.1.2009 / 16:33

בחמשת החודשים האחרונים דווח על 474 אנשים שחלו - אסם מרגיעה: חמאת הבוטנים בבמבה לא מגיעה מארה"ב



רשויות הבריאות בארה"ב יצאו אתמול בקריאה לצרכנים להימנע מאכילת מוצרים המכילים חמאת בוטנים עד אשר ניתן יהיה לקבוע את היקף התפרצות הרעלת המזון כתוצאה מחיידק הסלמונלה, שייתכן וגרמה לשישה מקרי מוות. "אנו ממליצים לצרכנים להימנע מאכילת כל מוצר העשוי להכיל חמאת בוטנים עד שמידע נוסף יהיה זמין", אמר ד"ר סטיבן סאנדלוף ממינהל התרופות והמזון של ארה"ב (FDA).



בישראל המוצר המזוהה ביותר עם חמאת בוטנים הוא במבה של אסם. מהחברה נמסר כי חמאת הבוטנים בה משתמשת החברה אינה מיוצרת בארצות הברית וכי המוצר בטוח לשימוש. מוצר נוסף המשווק בישראל הוא "סקיפי" - חמאת בוטנים של חברת יוניליוור. מיוניליוור ישראל נמסר כי "סקיפי מיוצר על ידי יוניליוור ארה"ב ואין קשר בין הבדיקה המתקיימת בארצות הברית לבין המוצר". ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה.



לפי נתוני המרכז לבקרת ומניעת מחלות (CDC), מספטמבר ועד יום שישי האחרון דווח על 474 מקרים של אנשים שהודבקו על ידי התפרצות סלמונלה הקשורה לחמאת בוטנים, ב-43 מדינות בארה"ב. 23% מהמקרים הידועים הסתיימו באשפוזם של הנידבקים וייתכן ששישה מקרים הסתיימו במוות. 21 מקרים התגלו שלשום.



החברה שכעת עומדת במוקד הפרשה היא "תאגיד הבוטנים של אמריקה" (PCA). לטענת החברה, נודע לה מרשויות הבריאות שבכמה דגימות של מוצריה נמצא זן סלמונלה שייתכן והגיע במקור ממפעל לעיבוד בוטנים בבלייקלי, ג'ורג'יה. לפי ה-FDA, יצרני מזון אחרים עשו שימוש במלאי חמאת הבוטנים ומשחת הבוטנים, במוצרים כמו עוגות, רקיקים, ממתקים, עוגיות וגלידה. "לגבי מוצרי מזון המכילים חמאת בוטנים אך טרם הוסרו מהמדפים, אנו ממליצים בחום לצרכנים שלא לאכול את המוצרים הללו עד שנדע האם מוצר מסוים אולי נגוע", נמסר מה-FDA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully