וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבייב ומאן הגיעו להסכמה: מאן ריאלטי תוחלף בידי קבוצת FEIL בניהול של בניין אפטורפ

מיכאל רוכוורגר

18.1.2009 / 17:09

אפולו מנג'מנט נתנה ללבייב ומאן 6 ימים לפתור את הסכסוך, לפני שהיא תפעל לעיקול הבניין



לאחר מחלוקות שנמשכו במשך תקופה ארוכה בין לב לבייב ומוריס מאן, שותפו בבעלות על בניין האפתורפ (Apthorp) במנהטן, ניו יורק, הצדדים פתרו בסוף שבוע את כל חילוקי הדעות ביניהם, והוחלט כי חברת מאן ריאלטי תפסיק לנהל את בניין האפטורפ, ובמקומה מונו חברת שירותי הייעוץ Broadwall Consulting Corporation Management וחברת שירותי הייעוץ Broadwall Consulting Services שבשליטת Feil Organization המתמחה בהשבחת בנייני יוקרה.



המינוי של Feil Organization היה מקובל על הגופים הממנים קרן אפולו ואנגלו אייריש. יישוב הסכסוך מגיע לאחר שביום שישי לפני שבוע וחצי העניקה קרן ההשקעות אפולו מנג'מנט ללבייב ומאן שישה ימים לפתור את הסכסוך ביניהם, לפני שהיא תפעל לעיקול הבניין ותכריז על ההלוואה שנתנה כחדלת פירעון.



אפולו העניקה לצדדים הלוואת מזנין (גישור) בהיקף של 135 מיליון דולר לצורך רכישת בניין האפתורפ במארס 2007 תמורת 426 מיליון דולר (חלקה של אפריקה 50%). בחודשים האחרונים לבייב ומאן לא הסכימו על דרכי הניהול והשליטה בפרויקט האפתורפ. כך, בדצמבר 2008 הגיש לבייב לבית המשפט בניו יורק בקשה להוצאת צו ישיר שיעביר לידיו את השליטה הבלעדית באפתורפ. באותה הזדמנות האשים לבייב את מאן כי "השתולל ואיבד עשתונות בקשר לניהול הפרויקט", תוך כדי ביצוע עבודות בנייה מיותרות, שימוש בדירות הבניין לצורכי אחסון ומגורי עובדים וכשל בשיווק הדירות.



מאן והצוות המשפטי שלו דחו את ההצעה למכור את הנכס, בטענה שהעמדתו למכירה מתוך לחץ תפגע בשוויו, בהיקף הדירות הנמכרות ובסכומים שניתן לקבל בעבורן. לנוכח ההתפתחויות האלה החליטו לבייב ומאן ליישב את המחלוקת ביניהם באמצעות בית הדין הרבני, אולם הם לא הצליחו להגיע להסכמה באשר לזהות הרב שיהיה אחראי על הגישור - כך דיווח בסוף השבוע החולף "ניו יורק פוסט", בהסתמך על מקורבים המצויים בסוד העניינים בפרשה.



לאחר רכישת הבניין נטלו לבייב ומאן הלוואות בסך של 520 מיליון דולר (385 מיליון דולר מאנגלו אייריש בנק והיתר מקרן אפולו) לצורך מימון רכישתו, חידושו, שיפוצו ושיווקו. ללבייב ולמאן היו תוכניות מרחיקות לכת לבניין האפתורפ, כשהתוכניות העסקיות של השניים היו למכירת הדירות, שהיו אמורות להביא הכנסות של יותר ממיליארד דולר. אולם משבר האשראי בשווקים לא פסח גם על פרויקטים יוקרתיים בניו יורק. באחרונה דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי רק דירה אחת מתוך 163 בפרויקט נמכרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully