וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה למיקרומדיק בניסוי ביו-מרקרים לזיהוי סרטן

פז וייסמן

18.1.2009 / 17:41

מניית מיקרומדיק ירדה בקרוב ל-60% מינואר 2008



חברת מיקרומדיק דיווחה על הצלחה בניסוי קליני, שנועד לבחון שימוש בטכנולוגיה של החברה לאבחון סרטן במערכת העיכול העליונה. תוצאות הניסוי מבוססות על כ-30 דגימות ביופסיה, שנבדקו בטכנולוגיה החדשנית והושוו לתוצאות של בדיקות קונוונציונליות. הניסוי הצביע על יכולת זיהוי מוחלטת של 100% בין חולים לבריאים. כמו כן, הצביע הניסוי על יכולת זיהוי גבוהה ביותר (מעל 85%) של תאים בשלבים טרום סרטניים שונים (dysplastic cells).



לאור התוצאות החיוביות של הניסוי, מתכוונת מיקרומדיק לקדם פיתוח של קיט דיאגנוסטי, שיאפשר אבחון של סרטן מערכת העיכול העליונה כבר בשלבים המוקדמים והקדם סרטניים. להערכת החברה, פיתוח הקיט (כולל ביצוע ניסויים קליניים נרחבים) צפוי להתקבל במהלך המחצית השנייה של שנת 2009.



מיקרומדיק מתמקדת בפיתוח טכנולוגיות לאיתור ואבחון סוגים שונים של סרטן כמו סרטן השד סרטן המעי הגס וסרטן הראש והצוואר. בחודש ספטמבר השנה החברה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם אוניברסיטת פלורידה בפיתוח ערכה לזיהוי אינדיווידואלי של חולי סרטן.

בחודש אפריל האחרון, הודיעה החברה על הצלחה בשלב שני של בדיקה לביו מרקר לסכרת נעורים, וכתוצאה מכך זינקה מניית החברה ביותר מ-13%. אולם, מינואר 2008, מניית מיקרומדיק ירדה בקרוב ל-60%.



מנכ"ל מיקרומדיק, דוד סולומון, אמר כי "הניסוי החדש הוא אבן דרך נוספת במסע לשימוש נרחב בסמנים ביולוגיים (ביו-מרקרים), המאפשרים לאבחן מחלות שונות. בטכנולוגיה הזו מדובר על זיהוי של גן ספציפי, שהימצאותו ברמות גבוהות מצביעה על התפתחות הסרטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully