וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסריט האימים של כלכלני בריטניה: הכלכלה בצניחה חופשית - מספר המובטלים יעלה ל-3.4 מיליון

סוכנויות הידיעות

18.1.2009 / 21:07

דו"ח ארנסט אנד יאנג: המיתון הנוכחי בבריטניה יהיה החמור ביותר מאז 1946; הכלכלה לא תתאושש עד 2011


מספר המובטלים בבריטניה יעלה ל-3.4 מיליון עד שנת 2011, בעקבות המיתון המחריף במדינה והמשבר הכלכלי העולמי – כך העריכו היום כלכלנים בבריטניה, לקראת דו"ח ממשלתי שיתפרסם השבוע וצפוי לדווח על עלייה חדה בשיעור האבטלה.

לפי דו"ח של ארנסט אנד יאנג אייטם קלאב, מספר המובטלים בבריטניה יעבור את ה-3.25 מיליון עד סוף 2010, ויגיע לרמה של 3.4 מיליון בשנת 2011. התמ"ג הבריטי ירשום צמיחה שלילית של 2.7% בשנת 2009, לפי התחזית, ויצטמצם ב-0.5% נוספים בשנת 2010.

לפי ארנסט אנד יאנג, הכלכלה הבריטית תסבול מהמיתון החמור ביותר שלה מאז 1946 בשנתיים הקרובות. "כל הנתונים הכלכליים מצביעים כיום על צניחה חופשית", נאמר בדו"ח. מספר המובטלים הגיע לרמה של 1.86 מיליון בחודש אוקטובר, רמתו הגבוהה מזה 10 שנים, ותחזיות הכלכלנים הן כי מספר המובטלים בבריטניה יעלה על 2 מיליון כאשר יפורסמו נתוני נובמבר ביום רביעי.

הבנק המרכזי של בריטניה הוריד החודש את הריבית לרמה של 1.5% - רמתה הנמוכה ביותר מאז נוסד בנק אוף אינגלנד ב-1694 - בעקבות המיתון המחריף ובניסיון לבלום את ההידרדרות בשוק הדיור. לפי תחזית ארנסט אנד יאנג, הריבית תישאר ברמה קרובה לאפס בשנתיים הקרובות והאינפלציה גם היא תהיה אפסית, אך התנאים לא יסייעו להתאוששות במחירי הבתים, שימשיכו ליפול ב-22% ב-18 החודשים הקרובים בעקבות הידוק תנאי האשראי על ידי הבנקים.

"הממשלה לא הצליחה למנוע מהבנקים לאגור את כספי הסיוע שקיבלו, ונדמה שההתנהלות המבוהלת של המוסדות הפיננסיים התפשטה ליתר הכלכלה", נאמר בדו"ח, הצופה כי ההשקעות העסקיות בבריטניה ייפלו בקרוב ל-17% השנה ויירדו ב-6% נוספים ב-2010. הצריכה הפרטית, לפי התחזית, תתכווץ ב-2.6% ב-2009.

"קל לבקר את הממשלה ולהסיק כי אף אחד מהצעדים בהם נקטה לא עובדים, אבל אסור לנו לשכוח שהממשלה הצליחה למנוע קריסה מוחלטת של המערכת המוניטרית. עם זאת, על הממשלה לנקוט בצעדים בהולים נוספים כדי להבטיח את ההפשרה של שוקי האשראי ולמנוע הימשכות של המיתון", אמר הכלכלן הראשי של ארנסט אנד יאנג אייטם קלאב, פיטר ספנסר.

העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח היום כי משרד האוצר הבריטי צפוי להשיק השבוע חבילת סיוע חדשה למגזר הפיננסים, אשר במסגרתם יקים גוף שירכוש נכסים בעייתיים מידי הבנקים ויקצה לו 200 מיליארד ליש"ט למטרה זו.

בכך יגיע סך הסיוע הממשלתי למערכת הפיננסים בבריטניה לטריליון ליש"ט. סכום זה כולל חבילת סיוע בסך 500 מיליארד ליש"ט עליה הוכרז באוקטובר, ששימשה לרכישת מניות בבנקים ולערבות לחובותיהם. כמו כן כולל הסכום 100 מיליארד ליש"ט נוספים עליהם צפוי משרד האוצר לדווח בשבוע הבא - דיווח "טלגרף". בד בבד מתכוון הממשל להשתמש בבנק נורתרן רוק - אותו הלאים בשנה שעברה - כאמצעי להזרמת הלוואות לעסקים ולאנשים פרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully